Na zatvaranju Zagreb film festivala izvan konkurencije prikazan je "Cirkus Columbia", novi film bosanskohercegovačkog oscarovca Danisa Tanovića, inspiriran istoimenom knjigom hrvatskoga novinara i pisca Ivice Đikića.
Tanovićeva ekranizacija s Mikijem Manojlovićem i Mirom Furlan u glavnim ulogama bitno je reducirana verzija Đikićeva romana, smještena u posljednje tjedne prije izbijanja rata u BiH. U središtu priče nesređeni su odnosi Lucije (Furlan) i njena supruga Divka (Manojlović), koji se nakon 20 godina emigracije s mlađahnom ljubavnicom vraća na rodnu grudu te iz kuće izbacuje vlastitu obitelj.
„Cirkus Columbia“ ujedno je Tanovićev povratak regiji nakon osam godina gubljenja u filmaškoj emigraciji, s pričom po prvi put nakon „Ničije zemlje“ smještenom u rodnu BiH. No za razliku od glavnog junaka, redatelj kao da se pri svojem povratku silno trudi nikome ne zamjeriti. Kao da mu je neugodno u potpunosti ogoliti sukob između Hrvata i Srba (Muslimani se, zanimljivo, u filmu ne spominju), „režući“ potencijalno mučne situacije ziheraškim humorom. U sličnoj maniri koči i rasplamsavanje obiteljske patologije glavnih junaka, stalno stajući na loptu umjesto da situaciji dopusti da eskalira.
Upravo u filozofiji podilaženja leži glavna boljka Tanovićeva filma, ipak boljeg od prethodne „Trijaže“ s Colinom Farellom. Tražeći kompromisno rješenje kojim bi zadovoljio publiku u cijeloj regiji, isporučio je neuvjerljivu mješavinu mediteranske komedije, obiteljske tragedije i latetne političke drame, s happyendom koji prijeti da u gledatelja izazove šećernu bolest.
To je šteta, jer „Cirkus Columbia“ mogao je, uz samo malo redateljske hrabrosti, biti sasvim dobar film.