Band koji spaja romsku glazbu s punkom i dubom, a čiji pjevač govori engleski kao Rade Šerbedžija u hollywoodskim blockbusterima

Gogol Bordello - djeca Črnobilja

gogol.jpg
import
09.04.2008.
u 19:18

Gogol Bordello idealan je band za tipična hrvatska vjenčanja. Nakon što odigrate vrckavu igru “pronađi mladu u kući”, prebacite jabuku preko nebodera, razmašete se najvećom mogućom hrvatskom zastavom, s lokalnim harmonikašima i tamburašima otprašite u svom kvartu “Sve je ona meni”, pijanom kumu dopustite da odspava na zadnjem sjedalu, nakon što vam pola grada spomene majku i psa u istoj rečenici jer ste im tko zna koji put vi i vaša pratnja od četrdesetak auta trubili ispod prozora i nakon što, možda i najmanje zanimljivo, kažete da jedno drugom, poželjet ćete da vas u sali dočeka dobar band koji će cijelu večer prašiti.

A to je upravo Gogol Bordello. Imaju ekscentričnog pjevača Eugenea koji, poput svakog pjevača na vjenčanjima, ima goleme brčine i već je polupijan prije nastupa. Tu su i dvije egzotične djevojke koje su back vokali, violinist te harmonikaš – središnja osoba svakog pira, baš kao što i tradicionalni hrvatski band za vjenčanja nalaže, a i nastupi im znaju trajati po nekoliko sati. Problem bi jedino moglo biti to što ritam nije “tum čiči tum či”, već GB svira žestok “ciganski punk”, ali kada se malo popije, atmosfera se opusti, a “vlakić” zavlada plesnim podijem, sve prolazi.


Gogol Bordello napravili su band koji zvuči kao nitko dosad – spajajući cigansku glazbu s punkom, punkerske violine s rock riffovima, postavljajući harmoniku da vodi ritam pjesama, kombinirajući puhačke instrumente uz uvođenje duba i klasike, uz Eugeneov “broken english” koji podsjeća na sve uloge Rade Šerbedžije u hollywoodskim blockbusterima te ironične i inteligentne poluengleske, poluukrajinske tekstove koji govore o trgovini ženama, problemima života imigranata u tzv. liberalnim državama i njihovim licemjernim vrijednostima, tekstove s posprdnim temama vezanim uz američka vjenčanja, slijepa vjerovanja i naciste te ode alkoholu.


Kako je sve počelo, premda zvuči malo morbidno, lako je moguće da ne bi bilo Gogol Bordella da nije bilo černobiljske katastrofe. Tada mlađahni punker Eugene Hütz, opčinjen Suicideom, Einsturzende Neubautenom, Birthday Partyjem, Stoogesima i Dead Kennedysima, bio je zbog katastrofe prisiljen seliti se s obitelji u izbjegličke kampove diljem istočne Europe u kojima se susretao s romskom glazbom koja ga je oduševila.

Nakon proputovanja kroz različite države, konačno dolazi u Veliku Jabuku, gdje je okusio kako izgleda život imigranata, počeo pisati tekstove, okupio ekipu i 1999. godine izdao prvi album “Voi-La Intruder” s Jimom Sclavunosom kao producentom, inače bubnjarom banda Nick Cave & The Bad Seeds koji je imao neobične tehnike snimanja. U vrijeme snimanja albuma dovodio je pijane prijatelje u studio, poticao članove banda, kojima to nije teško palo, da se napiju prije snimanja pjesama kako bi dobio što opušteniju atmosferu na albumu, snimio par pjesama koje su članovi banda odsvirali ležeći.


Iza sebe imaju već četiri albuma, jedan EP te jedan “side” projekt na kojem su kombinirali elektroniku i etnoglazbu iz različitih zemalja u suradnji s članovima Balkan Beat Boxa, suradnju s producentskim imenima poput Stevea Albinija i Victora Van Vugta te nastupe na različitim festivalima poput Coachellae, Bonnarooa, Glastonburyja i Readinga, a najavljeni su i na ovogodišnjem Exitu.

Energična i šarmantna svirka koja kombinira elemente glazbe koji drugim glazbenicima ne bi pali na pamet ni u ludilu, socijalno osviješteni tekstovi, neobični nastupi koji podsjećaju na mješavinu kabareta i cirkusa, zbog kojih su pozivani na najveće umjetničke događaje, uključujući The Whitney Museum u New Yorku koji nazivaju “Sundanceom” moderne umjetnosti, The Tate Modern u Londonu i Venecijansko bijenale, odlike su Gogol Bordella. Band koji ima što poručiti i likovi s kojima biste se rado zapili dolaze u Zagreb predstaviti svoj najnoviji i dosad najhvaljeniji album “Super Taranta”.

Gogol Bordello, koji je već jednom nastupao u Zagrebu, ovaj put dolazi na vrhuncu karijere i želite li vidjeti kako bi zvučali uglazbljeni Brecht i Kafka, bilo bi šteta propustiti takav koncert!

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije