1. Promising Young Woman
Fuzija drame, komedije i trilera, u koju je ubačena i romantična priča, ali ponajprije priča o boli, procesu žalovanja i – osveti. Sve je to djelić onoga što je „Promising Young Woman“, film koji se ove godine itekako zasluženo našao u utrci za Zlatni globus, i to u četiri kategorije: za najbolju režiju, najbolji scenarij, najbolju glavnu žensku ulogu i – onoj „najzlatnijoj“ kategoriji – za najbolji film.
Cassie je 30-godišnjakinja koja još uvijek živi s roditeljima. Roditelji, a posebice majka, poprilično su razočarani, tužni i zabrinuti što Cassie nema prijatelje, dečka, što je još uvijek pod njihovim krovom, ali i što, iako je bila uzorna studentica medicine, sada radi za malu plaću u lokalnom kafiću. A sama Cassie tvrdi da je sve to tako, ne zato što ona ne može nešto veće i bolje, nego zato što ne želi. Tijekom tjedna je cinična, ozbiljna, rezignirana prema svemu, ali odlučna je, opasna i zastrašujuća vikendom kada je posvećena svojoj dugogodišnjoj misiji. Cassie, naime, svakog vikenda odlazi u klub gdje glumi da je toliko pijana da ne zna za sebe. Sve to samo kako bi joj prišao neki „dobri dečko“ koji će je odvesti k sebi doma.
Gotovo bez iznimke svaki je taj „dobri dečko“ pokuša iskoristiti, a ona tada pokaže da nije pijana pa ih usput nauči lekciju o tome kako je itekako pogrešno i pokušati stupiti u odnos s djevojkom bez njezina pristanka. Sve to Cassie radi u spomen na svoju najbolju pokojnu prijateljicu Ninu koja je bila žrtva silovanja na fakultetu za koje nitko nije odgovarao. Jer, sve su to bili „dobri dečki“, odlični studenti medicine, danas vrhunski, cijenjeni i priznati liječnici. Njezino dugogodišnje davanje lekcija muškarcima u istom je trenutku i osveta za Ninu, ali još više i način popunjavanja praznine koje ne manjka u Cassieinu portretu. Stvari se malo promijene, odnosno omekšaju kada u njezin život uđe kolega s faksa Ryan. No sreća ne traje dugo jer ubrzo se budi ona Cassie koju smo upoznali na početku, ali ovaj put, čini se, još povrjeđenija, još ljuća, a time i još – luđa.
Cassie je zapravo jedna nježnija verzija Lisbeth Salander iz filma „Muškarci koji mrze žene“, ali i nešto lucidnija verzija Villanele iz hit-serije „Ubijanje Eve“ (barem što se tiče kreativnosti u nanošenju boli drugima).
„Promising Young Woman“ u istom je trenutku i bolan vapaj i oslobađajući uzvik koji se može shvatiti i kao hommage svim ženama koje su pretrpjele neki oblik seksualnog nasilja. Riječ je zapravo o jednom posve neobičnom filmu punom iznenađenja koja svoj vrhunac doživljavaju u samoj završnici, kada „plot-twist“ gotovo dobije svoj „plot-twist“.
Uz sve to, film je uspio jednu od najozbiljnijih tema današnjice ispričati ozbiljno, i to unatoč razigranim dijalozima koji u velikom dijelu filma plove scenografijom obojenom u baby roza i nebesko plavu boju.
Drama, V. Britanija, SAD, 113 min.
Režija: Emerald Fennell
Glumci: Carey Mulligan, Adam Brody
2. Novosti iz velikog svijeta
Tom Hanks našao se u ulozi putujućeg čitača vijesti koji susreće djevojčicu odraslu u plemenu Kiowa, koje su pobili bijelci. Pristaje odvesti je „doma“, kod ljudi s kojima je krvno vezana, a putem im se događaju pustolovine među kojima je najveća njihovo neobično prijateljstvo. Iako je priča predvidljiva, a moglo je biti i više vestern elemenata, riječ je o toplom filmu vrijednom gledanja.
Vestern, SAD, 118 min.
Režija: Paul Greengrass
Glumci: Tom Hanks, Helena Zengel
3. Blow The Man Down
Mary Beth i Priscilla sestre su koje su ubile čovjeka. Hoće li se otkriti što su učinile ili ne, ne mpože se naslutiti do samog kraja. Njhova grižnja savjesti, ali i život u novoengleskom ribarskom mjestašcu u kojem svatko o svakomu zna sve začinjeni su povremenim epizodama pjevajućih ribara koji pridonose atmosferičnosti ovog noir uratka. Film je pun groteske i uvrnutosti.
Dramedy, SAD, 91 min.
Režija: Bridget S. Cole, Danielle Krudy
Glumci: Morgan Saylor, Sophie Lowe
4. Herself
Borba s traumama iz nasilnog obiteljskog okruženja i bitka za bolji život za kćeri čine DNK ovog filma koji uspješno oživljava protagonistica Sandra. Njezina ranjivost koja je zapravo vrelo motivacije za borbu gotovo da je opipljiva. Iako je sam kraj melodramatičan, i to s pomalo neuspjelom namjerom da se šokira, gluma je potpuno nepatvorena i upravo tu leži najveća vrijednost ovog filma.
Drama, Irska, 97 min.
Režija: Phyllida Lloyd
Glumci: Molly McCann, Clare Dunne
Cinemania
Nakon otkazivanja svjetske distribucije “Mjesta tišine 2” u ožujku prošle godine zbog pandemijske krize, čini se da bi film nakon što je “odležao” godinu i pol konačno mogao početi s prikazivanjem početkom rujna ove godine. Tada bi, prema datumima objavljenjim na iMDB-u, trebao početi igrati u većini zemalja na svijetu. Ovaj revolucionarni, ambijentalni horor kao da je na neki način predvidio svijet u kojem ćemo živjeti: zbog koronavirusa zemlja i jest postala jedno veliko mjesto tišine, razlika je jedino u tome da su u stvarnosti virusi sićušni, dok su zvijeri iz filma koje nastanjuju zemlju podosta krupnije. Ono što se može zaključiti iz trailera jest da Evelyn (Emily Blunt) nakon smrti supruga Leeja (John Krasinski) odlazi tražiti druge preživjele ljude, ali i da će biti objašnjeno kako je sve ovo počelo.
Internetski magazin Stacker napravio je listu 100 najboljih dokumentaraca svih vremena, oslanjajući se na ocjene filmskih kritičara, odnosno ocjene na Metascoreu. Na vrhu ove ljestvice je film “Best Kept Secret” (2013.) redateljice Samanthe Buck. Slijede ga filmovi ”Shoah” (1985.), “Hoop Dreams” (1994.), “Hoop Dreams” (1994.), “King In The Wilderness” (2018.), “Virunga” (2014.)... No Stackerova metodologija nije baš najrelevantnija jer, recimo, pobjednički film “Best Kept Secret” ima ocjenu 100 na Metascoreu i samo četiri kritike, dok kultni “The Act of Killing” koji se nalazi tek na 29. mjestu ima ocjenu 91, ali i 33 kritike.
Filmski kritičar= dat ću vam moje subjektivno mišljenje, koje može biti dobro ili loše, ovisno o tome tko me platio da napišem tekst.