Moram priznati da sam sve do kraja prošle godine izbjegavao HBO-ovu uspješnicu “Nasljeđe”, a nakon završetka treće sezone progutao sam sve tri sezone u komadu. Bilo je teško probiti se kroz prve dvije epizode, no kada se dublje uđe u likove, ne možete ih prestati gledati. No ono što je najbolje je da, za razliku od drugih serija u kojima imate empatiju prema glavnim likovima, ovdje osjećate upravo suprotno – gade vam se svi od prvog do zadnjeg, no svejedno su vam zanimljivi. Ništa čudno u 21. stoljeću u kojem su najgledaniji televizijski formati reality showovi poput Big Brothera.
Serija je usredotočena na obitelj Roy, disfunkcionalne vlasnike Waystar RoyCo, globalnog medijskog i zabavnog konglomerata, koji se bore za kontrolu nad tvrtkom usred neizvjesnosti oko zdravlja obiteljskog patrijarha Logana Roya (Brian Cox). No Logan je do treće sezone stao na noge i krenuo u obračun s financijerima, ali i članovima obitelji.
Treća sezona počinje nakon Kendallove izdaje oca. Na vrhuncu svog perceptivnog plemenitog čina pobune, Kendall, kojeg glumi mrzovoljni Jeremy Strong, nastoji srušiti svog oca, zajedljivog opresivnog Logana i njegovu prozvanu ekipu djece – Connora, Romana i Siobhan. Loganov patrijarhat opterećen je politikantstvom, pravnim prepirkama i bezobzirnim djelima kukavičluka, a Kendall (za kojeg je briljantni Strong ponovno osvojio Emmy za glavnu mušku ulogu) do kraja sezone postaje poput Hamleta – melankoličan i zalutao.
”Nasljeđe” nije prva serija koja pokazuje dekadentnu elitu koja psuje i ponaša se bezobzirno, no u ovoj seriji su svi u napadu jedni na druge. Nikome ništa nije sveto, braća i sestre su malo prijatelji, malo suparnici. Bitni likovi u trećoj sezoni postaju Greg (Nichlaus Brawn) i Tom (Matthew Macfadyen), beta-muškarci u alfa-svijetu, koji shvaćaju da je jedina mogućnost da ne potonu na dno ta da se i one priključe Royevima u ucjenama i spletkama.
Kreator “Nasljeđa” Jesse Armstrong i njegov tim napravili su seriju s posebnim ciljem: ispričati priču o tome kako čovječanstvo može biti pokvareno spojem moći i obitelji. Likovi su vjerojatno najbolje napisani likovi posljednjih godina pa “Nasljeđe” vješto balansira između komedije i drame. Naime, u gotovo svakoj epizodi nekoliko ćete se puta slatko nasmijati inteligentnim i sarkastičnim forama glavnih likova, u čemu posebno prednjači Kieran Culkin kao Roman, najmlađi Loganov sin koji je vječno opsjednut seksom, a pogotovo na njihovu predsjednicu uprave Gerri. No čistku desetku je zaslužila i zbog glazbe koju potpisuje Nicholas Britell, čovjek koji je radio i glazbu za film “Don’t Look Up”. Naslovna tema “Nasljeđa” najbolja je glazbena tema neke serije 21. stoljeća, a premda na trenutke zvuči kao neki uradak iz vremena renesanse, riječ je o modernom djelu u kojem je Britell vješto ukomponirao hip-hop ritmove.
Jedan je korisnik Twittera napisao: “Naslovna tema ‘Nasljeđa’ počinje svirati dok oduševljeno pozdravljam osobu koja me godinama pokušava suptilno uvrijediti.” I to je i najbolja ocjena ove serije. Uvrijeđeni ste jer postoje takvi ljudi kao Royevi, a svejedno ih ne možete prestati gledati!
Nasljeđe 3
Autor: Jesse Armstrong
Uloge: Brian Cox, Jeremy Strong
Nova HBO-ova serija “Pozlaćeno doba” (The Gilded Age)
Prva epizoda nove HBO serije “Pozlaćeno doba” (The Gilded Age), čiji je autor Julian Fellowes kreirao i “Downtown Abbey”, dostupna je od prošlog tjedna na HBO GO-u. Nova epizoda dolazit će svakog utorka. Američko pozlaćeno doba bilo je razdoblje golemih ekonomskih promjena te porasta nejednakosti između starih i novih bogataša. U tom kontekstu priča počinje 1882. godine predstavljajući mladu Marian Brook koja se nakon smrti oca seli iz ruralne Pennsylvanije u New York kako bi živjela sa svojim bogatim, staromodnim tetkama Agnes van Rhijn i Adom Brook. U glavnoj ulozi je Carrie Coon.
Britanska policijska serija Noćni pozivi na Pickbox NOW
Izvrsna britanska policijska serija “Noćni pozivi” (The Responder) stigla je na streaming servis Pickbox NOW, i to svega nekoliko sati nakon što je BBC predstavio u svojoj online videoteci. Martin Freeman (The Office, The Hobbit) glumi policajca Chrisa koji radi noćne smjene i kojem nije problem poslužiti se cigaretama i hranom pronađenom uz žrtve zločina. Ne, to nije satira, serija se temelji na istinitim događajima, izjavio je scenarist Tony Schumacher, koji je 11 godina radio kao policajac i čija su iskustva inspirirala seriju.