\"Kad htih biti tgdi ne bih\", glasi zapis s jedno bosanskog stećka koji je prije nešto više od godinu dana pokrenuo novo muzikološko-filološko istraživanje, ali i novu erupciju kreativne imaginacije Katarine Livljanić, hrvatske muzikologinje, pjevačice, glazbenice, umjetnice.
Ona živi u Parizu gdje predaje na Sorboni i gdje je osnovala vlastiti ansamblza radnu glazbu Dialogos. Osim redovitih, makar prerijetkih nastupa u Hrvatskoj, najšira javnost mogla ju je početkom ove godine upoznati gledajući dokumentarac Ivane Kocelj, kao i snimku njezine monoopere \"Judita\" na HTV-u. Svoj najnoviji projekt, inspiriran tekstovima sa stećaka, predstavila je u subotu navečer u dvorani opatije Royaumont pokraj Pariza. Katarina Livljanić i njezin Dialogos trenutačno uživaju potporu zaklade Royaumont kao rezidentni umjetnici opatije u razdoblju od tri godine.
Kao i prvi tamo ostvareni projekt Dalmatika, tako je i ovaj novi, izveden pod francuskim nazivom \"Les anges héretiques\", Katarina Livljanić ostvarila u suradnji s etnomuzikologom Joškom Ćaletom i njegovim vokalnim sastavom Kantaduri, kojima se u ovoj prigodi pridružio i silno talentirani mladi guslar, pjevač i frulaš Jure Miloš iz Gruda u Hercegovini. Tekstove sa stećaka Katarina Livljanić je kombinirala s ulomcima iz više rukopisnih izvora koji se odnose na bosansko srednjovjekovlje.
Premijerna izvedba programa koji kombinira korale i gange u Hrvatskoj još nije zakazana.