Saksofonist Mak Murtić jedan je od najambicioznijih kompozitora ne samo svoje generacije, a Maja Rivić ima glas koji jednostavno zaziva najsloženije projekte. Katkad se, uzimajući u obzir opsežnost, zamah i kaloričnost glazbe koju čujemo, doista može reći da je riječ o "biserju pred svinjama". Čini mi se da bi to mogao biti slučaj s četvrtim (studijskim) albumom "Altur Mur" Mimika Orchestra.
Doduše, budući da imaju izlaz na vanjsko, svjetsko tržište, tih "svinja" poput mene i vas bit će vjerojatno više. Pritom ne mislim ništa loše o pajcekima. S albumom "Altur Mur" slična je situacija, čak i ako ste vegetarijanac. Ne postoji dio pažljivo osmišljenog i odsviranog albuma koji bi bio višak ili nije visokokalorična ponuda najboljeg što domaća suvremena scena mladih intelektualaca, spremnih da vam glazbom objasne smisao života, može ponuditi. Ali, ako imate ikakvih ograda prema kalorijama, pa i glazbenim, moglo bi biti problema. Zapravo je to čudno, i nepotrebno, jer Mimika Orchestra jednako uzbudljivo i strastveno može funkcionirati u Tvornici, KSET-u i Muzeju suvremene umjetnosti ili na, recimo, Nišville Jazz Festivalu, gdje bi svakako trebali nastupiti i izazvati histeriju među desecima tisuća posjetitelja. Doista se ne šalim, već dugo kod nas nije bilo ovako kalorične, impulzivne i intelektualne, a opet fizičke suvremene glazbe s korijenskim etnografskim utjecajima. "Mozga s jajima" koji istovremeno udara u glavu, noge i srce. Glazbe koja nadilazi granice žanrova, a kreće se između Krka, Mediterana i Balkana na izumrlom veljotskom jeziku s Krka (tekstove je pisala Marta Kolega), na kojem su fenomenalne Maja Rivić, Kolega i Dunja Bahtijarević otpjevala svoje dionice.
"Altur Mur" album je godine po svojoj umješnosti, sveobuhvatnosti, kulturološkoj otvorenosti i autorskoj/sviračkoj/aranžerskoj/produkcijskoj cjelovitosti. Možete se postaviti na trepavice, ali kreativno ambiciozniji i luđi projekt nećete naći na domaćoj sceni ove godine. A i na svjetskoj ćete se morati potruditi. Od uvodne " Tuota nuester" preko podjednako duge, 13-minutne "Amuar" i sjajnih ostalih kompozicija duge minutaže, otvaraju se prostori imaginacije i konkretne svirke 22-članog orkestra.