Nakon punih trideset godina splitska publika sutra će pohoditi premijeru najpoznatije Puccinijeve opere "Madame Butterfly" na kojoj će naslovnu ulogu pjevati korejska sopranistica s međunarodnom karijerom Cristina Park, dok će izvedbom ravnati talijanski dirigent maestro Gianluca Martinenghi.
Zanimljivo je da je režiju potpisuje Dražen Siriščević, ravnatelj zagrebačke Koncertne dvorane Lisinski, koji je svoju prvu opernu režiju imao na prošlogodišnjem Splitskom ljetu.
– Bit će to glazbeno-scenska svečanost s gostima i domaćim snagama – najavljuje intendant HNK Split Goran Golovko, dok šef splitske Opere Ivo Lipanović prisnažuje kako je riječ o "željeznom repertoaru" koji nakon Carmen odgovara splitskoj publici.
– Radujem se novoj režiji nakon Aide. Na Peristilu smo "gradili piramide", a ovdje "ikebanu" jer riječ je o pravom filigranskom radu – otkrio je Dražen Siriščević.
Koncepcija je u službi glazbe, a svoj redateljski postupak smatra uprizorenjem. Radi se o susretu dvaju suprotstavljenih svjetova, onoga koji ljubav vidi u davanju i drugoga kojem je ljubav samo primanje.
– Toplinu i hladnoću na pozornici dočarat ćemo kostimima Jurja Zigmana i scenografijom za koju je zaslužan Slaven Raos. Ekipa koja pobjeđuje se ne mijenja – zaključio je. Na predstavljanju nove splitske produkcije bila je i korejska sopranistica Cristina Park, koja je naslovnu ulogu Madam Butterfly, vrlo složenu, emotivnu i tehnički zahtjevnu, u svijetu pjevala više od dvadeset puta.
Nakon premijere, u drugim izvedbama Madam Butterfly naslovnu ulogu pjevat će mlada Sandra Plamenac koja je, za razliku od ruskih kazališta u kojima je godinama radila, istaknula jako dobru atmosferu i pozitivno ozračje koje vlada u splitskom teatru. Uloga Pinkertona povjerena je Miheilu Šešaberidzeu, gruzijskom tenoru koji je nova akvizicija u HNK Split, dok će Suzuki utjeloviti Terezija Kusanović.
– Protagonisti će nositi klasične, tradicionalne kostime jer ipak je to Madamme Butterfly. A dan nakon premijere u Zagrebu imam reviju koja je u cijelosti inspirirana ovom operom – kazao je kostimograf Zigman, a Slaven Raos dodao je kako je njegova scenografija kombinacija tradicionalnog i modernih formi.
>> Ples nakon četrdesete je iznimka, ne i pravilo
Tradicionalne kostime jer je to IPAK Madamme....zanimljiv pristup tumačenju djela !