Da bi se optuženu stavilo na torturu bilo je potrebno da protiv nje postoje teške indicije. Optužnica protiv Margarete podignuta je na temelju svjedočenja žena koje su prije nje bile osuđene kao vještice, a koje su je teretile kao svoju suučesnicu. “Jake indicije” ili kako stoji u optužnici "smrću ovjereni dokazi" dobivali su se kroz torturu drugih žena i bili su valjan razlog da se na torturu stavi prozvana osoba koja će tokom svoje torture u mukama sumnjičiti novu osobu ili veći broj novih osoba. Na taj način su se dobivale nove indicije za nove torture i kolo se okretalo bez prestanka...
...Na tijelu optužene, krvnik je tragao i za ĉarolijama, takvima koje bi mučenu zaštitile od bolova torture. Jer, koliko god zvučalo nevjerojatno, bilo je i takvih žena koje ni nakon dugotrajnog mučenja ne bi htjele ništa priznati. Međutim, njihovi progonitelji to nisu držali dokazom nevinosti, kako su nalagali propisi, niti su oslobađali takve žene, to su jednostavno nazivali “čarobnjaštvom šutnje”. Tvrdili su da vrag nevidljiv, posve sigurno, obilazi mučilište bodreći svoje privrženike da ništa ne priznaju, dajući im moć da izdrže muke...
Margareta:
"Ruke mi stežu sve jače. Počela sam se znojiti. Krvnik mi je opet naredio da kažem istinu. Nikad nisam ništa loše učinila, to je istina! Ništa ne znam, onaj 'ko me je optužio učinio mi je veliku nepravdu."
Sudac:
"Šuti!"
Margareta:
"Ušutih. Stezali su svom snagom.. Milosti ljudi! Nije pravedno što me ovako mučite. Osjećala sam kako konopac prodire u meso. Kako mi se šaka odvaja od podlaktice."
Sudac:
"Priznaj! Kaži istinu!"
Margareta:
"Da znam što je istina, rekla bih!"
Tada je krvnik povukao konop još jače.
Sudac:
"One prije tebe su rekle da si i ti bila u kolu vještica. Jesi li?
Margareta:
Nisam bila svojom voljom, ne, osim ako me nisu namazali nekom mašću, pa sam sanjala. To je bila samo fantazija. U snu sam bila s njima, u noćnim priviđenjima, smijala se i plesala. Samo u snu.
Sudac:
"Da li je vrag bio prisutan?"
Margareta:
Ne znam.Šta hoćete od mene? Da vam kaţem bilo šta?
Krvnik joj pritisne ruku. Margareta bolno krikne i tada krene nabrajati:
"Jana Loparica iz Lomnice, Kata Čelićka, Marica Djumlinka, Dora Ledarka rođena Šipušićka, Bara Radinovićka iz Mlake, Bara Mudićka žena Matijaševa, starica Bara iz Lomnice, Dora Horvatovićka, Dora Serblićka, Janica Hoksuzova iz Lomnice, Mara Kaplićinka, Bara Kovačićka iz Lomnice, Barica Novakovica, Mara Kušćevićka iz Plesa i Marić Hogsica."
... ovo je tek dio scenarija jednog od najiščekivanijeg dokumentarno-igranog filma Večernjeg lista, koji će se baviti fenomenom čarobnjaštva i vještičarenja. Koja je razlika između srednjovjekovnih i ranonovovjekovnih procesa, po čemu su se razlikovali u različitim dijelovima Hrvatske te kakve veze sa svime time imaju političke i kulturološke prilike pojedinoga kraja, govorit će stručnjaci koji su duboko u toj temi, a sve će pratiti igrane scene u kojima ćemo rekonstruirati suđenja ženama koje su bile drukčije od drugih, zbog čega su skončale na najgori mogući način...