Japanski umjetnici mlađe generacije više ne slikaju na svili trešnjine grančice u cvatu, prelijepe gejše ni kimona, ali i dalje poštuju tradicionalno slikarstvo figuracije prilagođavajući se svojim likovnim izrazom vremenu novih mrežnih tehnologija, stripa, videoigara i dostupnosti svjetskih informacija.
Kako likovno razmišljaju i rade mlađi Japanci, umjetnici rođeni šezdesetih godina prošloga stoljeća, pokazat će izložba “Slikarstvo za veselje: Novo japansko slikarstvo ‘90-ih”, čije je otvorenje najavljeno za četvrtak u Galeriji Prsten HDLU-a u Zagrebu.
Izložbu organiziraju Veleposlanstvo Japana u Hrvatskoj, Japanska fundacija i Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU). Predstavit će se sljedeći umjetnici: Makoto Aida, Yoshitaka Echizenya, Miran Fukuda, Takanobu Kobayashi, Naofumi Maruyama, Takashi Murakami,Yoshitomo Nara, Nobuhiko Nukata i Taro Chiezo.
Svi su odrasli u doba kad je Japan postizao zavidne gospodarske rezultate i prestiž u svijetu, iskusili su proces promjena, a svatko od njih otvoren je za nove utjecaje i izazove oživljavajući “mrtvu” tradiciju slike te ugrađuje svoj osobni stav. Uz izložbu suvremenog kineskog crteža “Tuš, ne tuš” u Gliptoteci, ovo je izvrsna prilika da publika upozna i slikarstvo mlađe generacije japanskih umjetnika.