Prvi dani prosinca sigurno će biti – kad je riječ o kulturi
– u znaku Dimitrija Popovića: svestrani umjetnik predstavit
će se zagrebačkoj publici kao romanopisac, kao autor teksta za vlastitu
monografiju, ali i velikom izložbom u Klovićevim dvorima.
Iako su sve to različiti umjetnički izrazi, zapravo je posrijedi jedna
tema koja Popovića zaokuplja od 1973. i traje do današnjih
dana. Riječ je o lakoj ženi, o ženi preobraćenici – Mariji
Magdaleni.
Tijelo mlade glumice
Širu publiku zacijelo će najviše zagolicati
njegov najnoviji slikarski i crtački opus “Marija
Magdalena” za koji mu je pozirala mlada glumica Dora
Lipovčan. To više što će se njezino obnaženo
tijelo naći zajedno s Popovićevim slikama u monografiji, ali i na
izložbi koja se 4. prosinca otvara u Klovićevim dvorima.
Dora Lipovčan već je više puta u svojoj glumačkoj karijeri
glumila žene s dna društvene ljestvice. Razumljivo je
što se odlično snašla na zadatku koji je za nju
imao Popović. Suvremena mlada žena duge plave kose lako se preobratila
u Popovićevu viziju “svetice koja je puno
griješila”, dok je slikar njezinu transformaciju
bilježio fotoaparatom.
Fotografija pa crtež
“Odigrane” erotske scene naslonjene na
karakterističe sakralne motive: kalež, križ, stigme... potom su iz
jednog medija pretočene u drugi, onaj kojim crtač Popović najbolje
vlada. Kako nam je rekao jučer, još u velikom poslu oko
završavanja monografije, motiv žene lakog morala vuče
još iz djetinjstva, od objašnjenja koje mu je
dala baka za sliku Marije Magdalene francuskoga slikara Georgesa de la
Toura. Otada mu ta biblijska priča “nije izlazila iz
glave”.
Međutim, Dimitrijeva posveta Mariji Magdaleni još nije
završena. U planu je i film.