Croatia Records u posljednje vrijeme objavljuje reizdanja kultnih albuma iz osamdesetih godina koja urednički potpisuje Nikola Knežević.
Od petka je o prodaji reizdanje albuma "Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju" Riblje čorbe. Mnogi drže da je peti album benda zapravo zaokružio tu najbolju fazu. Kako biste vi opisali "Muzičare"? Taj album nije ni približno kontroverzan kao "Mrtva priroda" koja je uzdrmala jugoslavenski socijalizam, ali krasi ga nekoliko izuzetnih komada...
Album "Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju" zapravo je u samom početku nepravedno zapostavljen. Album koji je sadržavao razne glazbene stilove, od nekakvog klasičnog rocka, preko southern rocka i rockabillyja do bluesa i folka, zaista je biser diskografije naših prostora, a u tekstovima možemo pronaći i satirične i ljubavne i angažirane trenutke. Od furioznih "Priča o Žiki Živcu" i "Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju", preko sjajnih balada "Kad hodaš", "Mangupi vam kvare dete" i "Gluposti" do angažiranih pjesama "Besni psi", "Džukele će me dokusuriti" i emotivne "Ravnodušan prema plaču". Zato je ovaj album s vremenom stekao kultni status, a ovim reizdanjem dobio je tretman i pozornost kakvu je puno prije zaslužio. Riblja čorba jedan je od rijetkih bendova koji je miksao album u studiju Eden u Londonu, a kako smo u posjedu originalnih high-speed vrpci, odlučili smo sve snimke remasterirati i potom lacquer za izradu vinila rezati u pola brzine u studiju Abbey Road u Londonu.
Balada "Kad hodaš" s ovog albuma jedna je od najomiljenijih pop-rock pjesama s ovih prostora do danas...
Doista jest, pjesma koju je napisao Bajaga, a koji je još samo na ovom albumu Čorbe bio prisutan autorski i kao član benda, postala je nezaobilazna među omiljenim ex-Yu rock playlistama, ali i bezvremenska. Slušaju je i mlađe i starije generacije te je doživljavaju kao jednu od himni svojeg naraštaja.
To je jedini album ovog benda koji je izdao Jugoton i koji zapravo imate pravo reizdati, no pitanje je zašto Jugoton tada nije nastavio suradnju s Čorbom? Navodno je sporan bio tekst pjesme "Pogledaj dom svoj anđele" na sljedećem albumu "Istina"?
Priču o dolasku Čorbe u Jugoton, ali i odlasku iz Jugotona, ispričao je tadašnji glavni urednik Siniša Škarica za potrebe ovog reizdanja. Stoga je najbolji odgovor na ovo pitanje citat iz njegova teksta: "'Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju' ostat će zapisana kao jedina ploča, plod suradnje Bore Đorđevića, Riblje čorbe i Jugotona. Jetku "Istinu" u veljači sljedeće godine bilo je teško progutati; meni jer sam zajedno s Bošnjakom i Majnarićem morao uzmaknuti, partijskim ideolozima jer je nisu mogli provariti. 'Pogledaj dom svoj anđele' bila je prejaka metafora, a 'Snage opozicije' poput britkog žileta za želuce onih koji 'čuvaju institucije i vrše egzekucije'. Albumu nije presudila Jugotonova programska redakcija, već Izdavački savjet sastavljen od republičkih kulturnih 'snaga pozicije'; u mojoj diskografskoj praksi tada prvi i jedini put. Uloga rokerskih luda nije bila dovoljna da izigra uvijek budne."
Vaš prethodni diskografski pothvat bio je reizdanje albuma "Odbrana i poslednji dani" Idola. Neki kritičari drže da je to najbolji rock-album s ovih prostora...
Više puta je album proglašavan najboljim, čak i na onoj sveobuhvatnijoj, najdetaljnijoj analizi u kojoj su sudjelovali svi glazbeni kritičari i novinari u cijeloj regiji. Možda zato što je bio drukčiji od svih. Očekivao se komercijalni nastavak "Mini LP-ja", a Idoli su uspjeli šokirati javnost, prije svega britkim tekstovima punim simbolike i poruka koje su kritizirale tadašnji režim i stanje u društvu, ali i glazbom koja je na trenutke bila pitka, a na trenutke bizarna i divlja. Zato neki i kažu da je ovaj album možda bio i preteča jugoslavenskog synth-popa. Sadržavao je sulude dionice na sintesajzeru koje su samo Idoli znali odsvirati, a da ne govorimo o religijskim momentima koji su album odveli i u neke psihodelične vode.
Čini se da je glazbena kritika uvijek bila naklonjenija novom nego "starom" valu kojemu pripada i Čorba, ali i Time, Dugme i drugi sjajni bendovi... Zašto je oko novog vala uvijek vladao takav panegirični plebiscit?
Glazbena kritika rijetko je diktirala tržište, uvijek je tu publika bila najvjerniji i jedini realan pokazatelj. Zato možemo reći da je Bijelo dugme i danas najveći rock-bend naših prostora. A novi val je bio samo pokazatelj onoga što se događalo u tadašnjoj državi, svojevrstan bunt koji je bio nužan za kreativnu autorsku budućnost koja se pokazala i u plodnim te jednako važnim devedesetima. Bio je izravan, bez pardona, iskren, s ulice, što do tada nije bio slučaj s rock-scenom. Punk je zapravo donio novi val, a novi val je donio potpuno novu scenu koja je kasnije izrodila synth-pop i elektroniku.
Kakvi su daljnji planovi, koliko čujem u pripremi je i Električni orgazam?
Puno je reizdanja u planu, prije svega ovaj album Riblje čorbe uskoro izlazi i na CD-u, a u tisku je album "Lišće prekriva Lisabon" Električnog orgazma, dok uskoro iz tiska stižu još neki raritetni vinili – prvi Boom festival, s tim da se pripremaju i reizdanja ostalih Boom festivala, "Pop mašina – Kiselina", a trenutačno se radi i na reizdanjima nekih od najlegendarnijih pop i rock-albuma osamdesetih i devedesetih godina o čemu će uskoro više biti riječi.
Izgleda da se događa neki novi procvat ex-Yu rock-glazbe. Radi li se o nostalgičarima ili i o novim klincima koji otkrivaju staru muziku?
Zapravo, neki novi klinci već su otkrili ex-Yu rock, pogotovo novi val, a zadaća Croatia Recordsa je ne samo podsjetiti na neka legendarna izdanja, grupe, autore i producente nego i ponuditi bogate dodatne sadržaje, tako da reizdanja postaju i svojevrsna glazbena enciklopedija za one koji žele naučiti nešto više. Ovakva reizdanja važni su primjerci na policama uhodanih diskofila i audiofila.