“Autorski svijet ovog filma predstavlja nam paralelnu realnost sredine u kojoj živimo”, zapisali su članovi Ocjenjivačkog suda 65. Pulskog filmskog festivala dodjeljujući Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film “Mali” redatelja Antonija Nuića.
FEDEORA “Ladi Kamenski”
Njegov film u čijem je centru odnos oca i sina unutar kriminalnog miljea osvojio je i nagradu Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara s prosječnom ocjenom 3,63, a Saša Budimir nagrađen je i za specijalne efekte u “Malom”, za uvjerljiv prikaz scena s oružjem.
Ocjenjivački sud federacije filmskih kritičara Europe i Mediterana FEDEORA nagradu za najbolji dugometražni hrvatski film dodijelio je “Ladi Kamenski” Sare Hribar i Marka Šantića, metafilmu u kojem se u prostoru između fiktivnog i dokumentarnog isprepliću sudbine radnica tvornice Kamensko i glumica u dobi u kojoj postaje sve teže dobiti filmsku ulogu. Sari Hribar “Lada Kamenski” donijela je i nagradu Breza za najbolju debitanticu te Zlatnu Arenu za scenarij, a za glavnu žensku ulogu u tom filmu nagrađena je i Doris Šarić-Kukuljica.
Nagradu publike (uz ocjenu 4,92) na ovogodišnjem festivalu odnio je “Comic Sans” redatelja Nevija Marasovića, koji je dobio i Zlatnu Arenu za režiju, dok je Janko Volarić Popović nagrađen za najbolju mušku, a Nataša Janjić za najbolju sporednu žensku ulogu. Zlatna arena za montažu “Comic Sansa” pripala je Tomislavu Pavlicu, koji se upisao u povijest festivala kao četverostruki osvajač tog priznanja. Za višeslojno korištenje glazbe (kojom se kao lajtmotiv provlači pjesma Miše Kovača) nagradu za oblikovanje zvuka u “Comic Sansu” dobio je Julij Zornik.
Prema ocjenama publike (4,38), odmah se iza njega pozicionirao “Osmi povjerenik” redatelja Ivana Salaja, u kojem je nagradu za sporednu mušku ulogu Tonina zaslužio i dobio Borko Perić, a ekipa filma osvojila je još četiri Zlatne Arene: za vizualne efekte Tomislav Vujnović, Antonijo Patljak, Siniša Mataić i Sandrino Požežanac, za kostimografiju Morana Starčević, za scenografiju Ivana Škrabalo, a za glazbu izvrsna i već pomalo nezaobilazna braća Sinkauz, koja su ove godine imala više filmova u natjecanju Pulskog festivala.
“Žaba” najbolja koprodukcija
Među koprodukcijama zabljesnula je “Žaba” redatelja Elmira Jukića, izvrstan film o PTSP-u i životu u poslijeratnom Sarajevu koja je osvojila nagradu Ocjenjivačkog žirija, ali i nagradu FEDEORA za najbolju manjinsku koprodukciju, dok je Jukić odnio i Zlatnu Arenu za režiju. “Žaba” se u festivalskom prostoru neformalno isticala i kao najbolji film programa, dok su nacionalnu konkurenciju “izvukla” četiri filma koja su osvojila i najveći broj nagrada, uz osjetni manjak snažnih autorskih ostvarenja po kojima bismo pamtili ovu filmsku sezonu.
Publika je, inače, na visoko treće mjesto s ocjenom 4,35 pozicionirala film “Za ona dobra stara vremena” Eduarda Galića, a slijede “Aleksi” Barbare Vekarić s 4,17, Jukićeva “Žaba” sa 4,07 i “Egzorcizam” Dalibora Matanića s ocjenom 4,05, dok su najmanju ocjenu publike (3,17) dobili “Duboki rezovi” Dubravke Turić, Filipa Mojzeša i Filipa Peruzovića, omnibus o nasilju čijim autorima kao utjeha ostaje Zlatna Arena za kameru dodijeljena Radislavu Jovanovu Gonzu, Luki Matiću i Dubravki Kurobasa.
Zlatnu Arenu za masku u lokalnoj publici pogotovo zanimljivom niskobudžetnom “Egzorcizmu” osvojila je Sanja Rivić, a najbolja je glumica u koprodukciji “Ivan” Maruša Majer.
Svečano otvoren 65. Pulski filmski festival
To štraca dobila jer je pljuvala protiv MP Thompsona?