Dugo se pred zagrebačkim kinom Europa nije stvorila gužva kao pred premijeru “Otoka pasa” u programu Animafesta: red znatiželjnih gledatelja protezao se od ulaznih vrata dvorane kina Europa, kroz predvorje i terase kafića, gotovo do Cvjetnog trga!
Uzbuđenje je splasnulo
Tome je sigurno pomogla i vijest da najnoviji film kultnog Wesa Andersona zbog pravne zavrzlame neće ići u normalnu kinodistribuciju, što je rezultiralo rasprodanim ulaznicama, a posljedično i nesnosno zagušljivom kinodvoranom u kojoj je kasnovečernja projekcija postala svojevrsni test izdržljivosti. Mnogi su kasnije komentirali kako su se borili s osjećajem nedostatka zraka, vrućinom i potrebom za spavanjem. Ovo ne pišemo kako bismo se žalili na uvjete u kinu Europa (koje je jedna od najboljih stvari koje su se dogodile hrvatskom filmskom svijetu), nego da stavimo u kontekst ocjenu kako je “Otok pasa” usprkos ogromnom inicijalnom uzbuđenju polučio vrlo rezervirane reakcije zagrebačke publike.
Metaforična priča smještena u zamišljeni japanski grad Megasaki, u kojem korumpirani gradonačelnik pokreće “fake news” kampanju protiv pasa, na koncu ih protjerujući na obližnji Otok smeća, pripovijeda o medijskoj histeriji i nekontroliranom političkom diskursu koji je u prošlosti rezultirao užasima poput holokausta, a danas prijeti demokratskim stečevinama (ne samo) zapadnoga svijeta. Kao jedina opozicija bezumlju pojavljuje se dvanaestogodišnji dječak Atari, koji poput modernog Malog Princa (psi ga nazivaju “Malim pilotom”) slijeće na otok prepun izgnanih pasa, u pokušaju da pronađe svog vjernog čuvara i prijatelja Spota. Dojam je, međutim, da je radnja neujednačena, a emocija kronično nedostaje. Filmu ne idu u prilog ni usporedbe s maestralnim “Fantastičnim gospodinom Liscem” kojeg je Anderson predstavio 2009. godine, a koji je po svemu zaokruženije, pa i duhovitije djelo.
Predavanje za pamćenje
U prvi plan “Otoka pasa” zato dolazi fenomenalna stop-animacija, koju u oba filma potpisuje Kim Keukeleire – animatorica čiji se radovi kreću od za Oscar nominiranog dječjeg remek-djela “Moj život kao Tikvica” preko blockbustera “Bijeg iz kokošinjca” do ekscentričnog “Frankenweenieja” Tima Burtona. Besplatno predavanje ove iznimne umjetnice (s primjerima iz filma!) održat će se danas u 11.30 u kinu Tuškanac, a jedina dodatna projekcija “Otoka pasa” večeras je u 22 u ljetnom kinu Tuškanac. Psi su, još uvijek, dobrodošli.