Uvijek se nekako dogodi da svi najbolji filmovi dođu na repertoar na kraju godine, a iznimka nije ni "Njegove tri kćeri" Azazela Jacobsa. Premijerno je prikazan na filmskom festivalu u Torontu u rujnu ove godine, a sada je dostupan i na Netflixu. "Njegove tri kćeri" bez sumnje su jedna od najboljih drama ove godine. Ono što je bila "Bračna priča" Noaha Baumbacha prije pet godina u tematiziranju odnosa između dvoje supružnika, to su "Njegove tri kćeri" u priči o odnosu između kćeri i oca te između sestara međusobno.
Cijeli film događa se u jednom stanu. Tri sestre, koje međusobno i nisu u najbližim odnosima, nalaze se u stanu njihova oca koji proživljava posljednje dane, a svakog im se dana po nekoliko puta dnevno učini da je riječ i o posljednjim satima. Odlučile su zajedno biti tu do kraja, no zaboravile su koliki im izazov predstavlja dijeljenje istoga krova.
Katie (Carrie Coon) je sestra koja je najodgovornija, najozbiljnija i najodraslija. Odrješita je i autoritativna. Za Christinu (Elizabeth Olsen) svatko bi mogao reći da vodi savršen život. Ima muža i kćer, prakticira jogu, tehnike dubokog disanja za smirivanje i cijela je u filozofiji samopomoći za koju se može reći da je pomodna. I tu je treća sestra Rachel (Natasha Lyonne), crna ovca obitelji. Rachel živi s ocem i jedina je koja je s njim bila cijelo vrijeme tijekom njegove bolesti. Unatoč tomu, njezine sestre, a posebice Katie, vide samo to kako je po cijele dane napušena, kako dokoličari, besposličari i kako "zarađuje" tako što se kladi i dane provodi gledajući utakmice. Rachel, inače Christinina i Kateina polusestra, uopće se i ne trudi pravdati svojim sestrama.
U količini napetosti koju su stvorili njihovi različiti karakteri i klaustrofobiji scenografije koja tu napetost samo povećava dolazi do eskalacije. Svađa među sestrama dinamična je, brza, žustra i po atmosferi u kojoj je sav naglasak na nemoći koju proizvodi nerazumijevanje druge osobe zaista jako podsjeća na "Bračnu priču" ili barem na famozni dijalog Jesseja (Ethan Hawke) i Celine (Julie Delpy) iz filma "Prije ponoći". Natasha Lyonne ovdje je odigrala sjajnu ulogu. Navikli smo je viđati u komedijaškim ulogama i humor, prgavost i stav frajerice koji joj tako dobro stoji donosi i ovdje.
Međutim, u ovom je filmu pokazala kako joj dobro pristaju i dramske uloge. Baš ona sa svim svojim karakteristikama i osobinama daje "Njegovim trima kćerima" šarm i baš je ona tajni sastojak i začin filma te svojom ulogom autsajderice i neshvaćene sestre posebno grije srca. "Njegove tri kćeri" film je kroz koji se svađa i miri, tuguje i veseli. Film je to koji u svoj svojoj ljepoti apsurdnosti pokazuje kolika je moć povezivanja putem smrti, a i kolika je ljepota kada se baš iz nje rodi nešto lijepo. U slučaju tri sestre to je svakako razumijevanje, i samih sebe, ali i to da počinju razumjeti jedna drugu.
1. Njegove tri kćeri (Netflix)
Drama, SAD, 101 min.
Režija: Azazel Jacobs
Glumci: Carrie Coon, Natasha Lyonne
2. Satovi klavira (Netflix)
Film "Satovi klavira" mogao bi se nazvati obiteljskim projektom Washingtonovih. Denzel, pater familias, producent je filma koji je režirao njegov sin Malcom. Drugi sin John David pojavljuje se u jednoj od glavnih uloga, a u epizodne uloge uskočile su i mama Pauletta i kći Olivia. Adaptacija je ovo drame Augusta Wilsona, a nije prvi put da ovaj autor djeluje inspirativno na Washingtona. "Ograde", sjajan film u kojem je Denzelu pripala uloga i redatelja i glavnog glumca, također je originalno djelo A. Wilsona. "Satovi klavira" vrte se oko prepirke brata Boya Willieja i sestre Berniece i toga hoće li prodati klavir koji je obiteljsko nasljeđe. Boy Willie se pita što će im klavir koji se ne svira i skuplja prašinu, dok Berniece ne želi ni čuti za to budući da se previše krvi prolilo zbog njega i oko njega. Snažna je ovo priča o generacijskoj traumi, ali naravno i o klasnoj i rasnoj podjeli u američkom društvu. Svakako je najsjajnija zvijezda filma Danielle Deadwyler, koja se našla u ulozi Berniece, a kojoj se prema nekim predikcijama smiješi i nominacija za Oscar. U svakom slučaju, film je u svojim dobrim elementima zaista sjajan, dok je u onima prosječnim čak i dosadnjikav. Zbog tih oscilacija na kraju se ipak može reći da je nešto više od čisto OK uratka.
Drama, SAD, 125 min.
Režija: Malcolm Washington
Glumci: Samuel l. Jackson, Danielle Deadwyler