The Whole Shootin' Match

Prethodnik 'indie' filma iz 1978. u MM Centru

whole shootin match
Foto: Kultura promjene
1/5
02.02.2016.
u 14:52

Bez formalnog filmskog obrazovanja, Pennell 1977. snima kratkometražni Hell of a Note, svojevrsnu preteču svom najvažnijem i najzapaženijem filmu, The Whole Shootin' Match. Ulaz na projekciju u MM centru je besplatan.

Kamen temeljac današnjoj američkoj nezavisnoj kinematografiji, film The Whole Shootin' Match iz 1978. autora Eagle Pennella prikazuje se u četvrtak 4. veljače u MM Centru u 19.30 sati. Film je smatran izgubljenim klasikom američke nezavisne kinematografije. Eagle Pennell (1952-2002), pravima imenom Glenn Irwin Pinnell, u široj je javnosti gotovo nepoznat, međutim, upravo je on autor filmova koji su udarili kamen temeljac današnjoj američkoj nezavisnoj kinematografiji.

Bez formalnog filmskog obrazovanja, Pennell 1977. snima kratkometražni Hell of a Note, svojevrsnu preteču svom najvažnijem i najzapaženijem filmu, The Whole Shootin' Match. Ulaz na projekciju u MM centru je besplatan.

Ova crno-bijela tragikomična balada o dvojici sanjara (Lou Perryman i Sony Carl Davis) s margine društva koji se na brzinu pokušavaju obogatiti, pravi je primjerak američke regionalne kinematografije koja je cvala krajem 70-ih i početkom 80-ih izvan velikih filmskih studija, a koju obilježava opozicija zabavljačkoj industriji i duboka uronjenost u lokalni kontekst.

Ocrtavajući karaktere svojih likova i njihovu borbu na putu do bogatstva (uzgajali su vjeverice, žabe, išli u potragu za blagom), Pennellov film prenosi i duh Teksasa s kraja 70-ih.  Glavni junaci filma The Whole Shootin' Match, ali i njegovih ostalih filmova, ljudi su koji pokušavaju promijeniti svijet oko sebe. To im, naravno, ne uspijeva, a sentimentalnost, jednostavnost i šarm doprinose stvaranju sjajnih tragikomičnih filmova koji su mahom snimljeni bez budžeta i sa 16 mm kamerom.

 

The Whole Shootin' Match se smatra pretečom američke nezavisne kinematografije, ne samo zato što se u ovom filmu najbolje ocrtavaju obilježja  regionalne kinematografije iz kojeg se američki „indie“ film razvio, već i zato što je Robert Redford nakon gledanja upravo ovog filma odlučio osnovati Sundance Institut i Sundance festival, koji su imali i imaju važnu ulogu u slojevitom razvoju američkog nezavisnog filma.

Mitologija gubitnika i nesigurnost u osobni mitos glavna su obilježja The Whole Shootin' Matcha, ali i Pennollovog cjelokupnog, premda nevelikog, filmskog stvaralaštva, kao i privatnog života, što je dovelo do propadanja obećavajuće filmske karijere i prerane smrti 2002.

Nakon kratkoročne distribucije krajem 70-ih, film The Whole Shootin' Match je više od 20 godina bio izgubljen, za Pennella se znalo samo u uskim američkim filmskim krugovima, sve dok nije pronađena jedna kopija u Njemačkoj i film je 2006. restauriran, a Pennell počeo dobivati zasluženo priznanje.

>> Festival DORF premijerno u Ozlju

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije