Kritika ga je prozvala posvetom novinarstvu i pričom o “The New Yorkeru”. No, kao što je sam Wes Anderson u intervjuu za iste te novine rekao, njegovi filmovi nikad nisu samo jedna priča. Tako ovo deseto Andersonovo ostvarenje počiva na trima idejama. Prva je jednostavna redateljska želja da se stvori omnibus; druga je da se ispriča priča inspirirana jednim od najutjecajnijih svjetskih tjednika; treća je da se stvori francuski film. I u ovom su se filmu sve tri ideje obistinile kako bi, na svekoliku radost Andersonovih obožavatelja, isprepletene stvorile korijen raskošne, koloritne i očaravajuće krošnje zvane “Francuska depeša”.
U fiktivnom francuskom gradiću Ennui-sur-Blasé u bajkovitoj atmosferi obojenoj u andersonovski zagasiti crveno-smećkasti oker koji kao da je ispao iz kolekcije Pierrea Cardina sedamdesetih prošlog stoljeća, smjestila se mala novinarska redakcija koju, između ostalih, čine Bill Murray kao glavni urednik, Owen Wilson, Tilda Swinton, Frances McDormand i Jeffrey Wright kao novinari. Kroz kratke filmove svatko od novinara priča svoju priču koja će ispisati stranice novina. Owen Wilson novinar je očito gradske rubrike za koju piše pitke reportaže o tome kako diše njihov Ennui. Tilda Swinton popunjava stranice kulture, a za ovaj broj donosi priču o zatvoreniku slikaru koji se, unatoč doživotnoj kazni, proslavio kao jedan od najtraženijih i najskupljih umjetnika. Uloga zatvorenika slikara pripala je fantastičnom Beniciu Del Toru, a u ovoj priči pojavljuju se još i njegova muza koju tumači Léa Seydoux te trgovac umjetninama kojeg je utjelovio Adrian Brody. Potom će uslijediti stranice politike koje će pričom o studentskim prosvjedima koje predvodi mladi Timothée Chalamet ispuniti Frances McDormand. Iako se čini da je svakom od velikih glumačkih imena koje je Wes Anderson okupio na ovom projektu iznimna čast, pa makar i u maloj ulozi, naći se u njegovim savršeno simetričnim, visoko estetičnim, pomalo šašavim, ali dovitljivim scenama, ipak je posebno bilo vidjeti Frances McDormand u ulozi koja (napokon) nije “njezin uobičajeni lik” koji je stvorila u “Tri plakata izvan grada” te u “Zemlji nomada”. Posljednje stranice novina ispunit će Jeffrey Wright s pričom o čuvenom chefu Nescaffieru koja će ispasti sve, samo ne priča o njemu. A posljednje će minute filma ispuniti svi novinari zajedno dok budu smišljali kako urediti novine nakon smrti svog glavnog urednika.
Bez obzira na to koliko bili naviknuti na Wes Andersonove filmove, za “Francusku depešu” potrebno je u početku odmah uzeti dobar lauf da bi se pored svih detalja koncentriralo na narativ koji je u svojoj srži ipak pitak i jednostavan. Međutim, zahvaljujući mirnoj i preciznoj redateljskoj palici, Anderson nas (još jednom) vodi kroz film točno onako kako je on zamislio - neodoljivo šarmantno.
1. Francuska depeša (Cinestar)
Komedija, SAD, 107 min.
Režija: Wes Anderson
Glumci: Benicio Del Toro, Léa Seydoux
2. Kralj Richard (Cinestar)
Zanimljivo je gledati ovako monumentalan (barem što se tiče trajanja) biografski film o osobama koje su još uvijek žive. Kraljice tenisa - Serena i Venus Williams - kao producentice filma svom su ocu, kojeg ovdje tumači Will Smith, dale lijepo priznanje za sve što je učinio za njih i njihovu karijeru. Ipak, možda malo predugo, svakako presporo zbog čega i - razvodnjeno.
Biografska drama, SAD, 126 min.
Režija: Reinaldo Marcus Green
Glumci: Will Smith, Demi Singleton
3. Procesija (Netflix)
Grupa muškaraca koji su kao dječaci bili žrtve seksualnog nasilja koje su počinili katolički svećenici našla se u terapeutskoj grupi u kojoj se kroz glumu suočava s traumom. Prateći taj proces, gledamo i kratke filmove u kojima se oni vraćaju u trenutke zlostavljanja. Osim zanimljivog pristupa, “Procesija” daje ogoljene i teške emocije koje bi bilo teško prenijeti igranim filmom.
Dokumentarni, SAD, 118 min.
Režija: Robert Greene
Glumci: Joe Eldred, Mike Foreman
4. The Electrical Life of Louis Wain (Prime)
Umjetnost, mačke i mentalna bolest. Život je to umjetnika Louisa Waina, najpoznatijeg po svojim psihodeličnim crtežima mačaka koji su bili neshvaćeni i daleko ispred vremena. Zadatak utjelovljenja ekscentričnog umjetnika s početka 20. st. pripao je Benedictu Cumberbatchu, a zbog načina na koji je prikazao tihi i podmukli razvoj shizofrenije ovo mu jedna od najboljih uloga.
Drama, Velika Britanija, 111 min.
Režija: Will Sharpe
Glumci: Benedict Cumberbatch, Claire Foy