CHRISSIE HYNDE

Solo debi “ženskog Keitha Richardsa” nakon 35 godina

Chrissie Hynde
Pixsell
29.06.2014.
u 11:13

Rekla je da nikada neće biti solist, ali tko još doživljava Pretenders kao bend?

Svaka čast Debbie Harry, ali najseksi glas u rocku bila je i ostala Chrissie Hynde. Ništa se ne može mjeriti sa sugestivnim vibratom u njezinu glasu, kada u uvodu pjesme “The Wait” orgazmički krikne “ahaaa” ili kako otpjeva cijelu “Talk Of The Town”. Epitet seksi pritom ne treba shvatiti ograničavajuće, Hynde je istodobno nosi i naslov “ženskog Keitha Richarda”, što govori o manje senzualnoj i “opasnijoj” strani njezina lika i djela (doduše, govori ponešto i o frizuri koja je mješavina Richardsa i Suzi Quatro): “opasno” se odnosi podjednako na glazbu i karakter. Chrissie Hynde veliki je borac za zaštitu životinja i očuvanje okoliša, zato je puno puta uhićena na prosvjedima, a individualističkim duhom iskazivanim u raskidima brakova, javnim i tajnim vezama, napadima na McDonald’s te podupiranjem bliskih joj političkih opcija priskrbila si je status kontroverzne rokerice. No ono što je najvažnije i razlog da joj ovom prigodom odajemo počast – to je njezina glazba. Naime, otkako je s grupom Pretenders prije 35 godina objavila prvi singl, obradu Kinksa “Stop Your Sobbing” i otad s bendom snimila deset albuma, Chrissie Hynde debitirala je “dugosvirajućim” projektom i kao solo izvođač.

Rekla je da nikada to neće učiniti, da će njezina energija uvijek biti bendovska, ali, ruku na srce, koliko je i najvećih fanova The Pretendersa nakon silnih promjena članova više doživljavalo to ime kao bend, a ne kao sinonim za nju. Ostali članovi prestali su biti važni još otkako je bend pogodila smrt dvojice originalnih članova – gitarista Jamesa Honeyman-Scotta i basista Petea Farndona – koji su obilježili zvuk prva dva, najbolja i najoštrija albuma “Pretenders” (1980.) i “Pretenders II” (1981.). Nakon toga u prvom planu bile su i ostale sjajne interpretacije i sposobnost Chrissie Hynde da piše velike i zarazne melodije: “Back On The Chain Gang”, “Thin Line Between Love And Hate”, “I’ll Stand by You”...

Priznajući sebi da su neki od posljednjih albuma bili više rezultat njezina solo rada nego grupni uraci, odlučila je samostalno potpisati album “Stockholm”, napravljen u suradnji s Björnom Yttlingom iz švedske pop-grupe Peter Bjorn and John. Rezultat je uzbudljiviji od nekoliko posljednjih albuma Pretendersa. Produkcija je nešto modernija, čuju se lupovi i blagi odjeci elektronike, ali su pjesme tipična Chrissie Hynde: power pop melodije iz šezdesetih obojene novovalovskim ruhom, pri čemu možda nema pjesama koje se mogu mjeriti s najboljima u njezinoj karijeri, ali “You Or No One”, “Dark Sunglasses”, “Down The Wrong Way” i “In A Miracle” zasigurno spadaju među najbolje i najujednačenije koje je snimila na jednom mjestu još od vremena “Viva el Amor!“ (1999.). Solo koracima Chrissie Hynde ne pretendira ni na što osim da taj tako seksi i senzibilan glas odzvanja u boljem kontekstu nego što je bilo neko vrijeme. I u tom je uspjela. Za početak solo karijere u 63. godini, s minulim radom, sasvim dovoljno.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije