Novim filmom ''Povratnik'', Leonardo DiCaprio i redatelj Alejandro González Iñárritu i dalje plijene pažnju. Intrigantnu priču o stvarnom životu trapera Hugha Glassa i njegovoj borbenosti u divljinama kanadske prirode vrhunski je dočarao. Ono što priču čini intenzivnijom svakako je i DiCaprijeva scena borbe s grizlijem.
Iza kompjuterski animiranog medvjeda nalazi se Kanađanin Glenn Ennis (51). Profesionalni kaskader i glumac za potrebe filma morao se ponašati, kretati, ali i napadati kao grizli.
Lice mi je cijelo vrijeme bilo u blizini Leove stražnjice, shvaćam da neki o tome maštaju
Glenn Ennis
Filmska ekipa htjela je da scena bude autentična. Uz pomoć ruku i nogu trčalo se i kilometar, a Hugha su dizali i bacali u zrak. Zbog opsežnosti uloge, medvjeda su utjelovila dva glumca, a iskusni Glenn bio je glavni krznati napadač.
Pripreme za scenu napada
Za potrebe uloge Glenn je pogledao mnoštvo videa u kojima su prikazani stvarni napadi medvjeda. – Postoje određeni načini kako medvjedi napadaju. Zanimljivo je da kreću naglo, a zatim se poprilično brzo umire pa ubrzo agresivno i okrutno ponovno napadaju. Ne boje se ničega – rekao je za Global News.
Na probama je nosio plavo odijelo s medvjeđom glavom, a kompjuterski animatori preko toga su ''oživjeli'' medvjeda. Redatelj Alejandro nepopustljivo je zahtijevao iste pokrete kao kod stvarne životinje. – Osjećao sam se kao veliki medvjed Štrumf – rekao je Ennis.
Snimanje borbe medvjeda i DiCaprija
Iñárritu je poznat po snimanju dugih, neprekinutih kadrova s mnogo pokreta kamere. Svoju viziju predočio je i ovdje. Scena borbe snimana je kronološki, od početka do kraja, ukupno dvije minute.
Zbog divlje prirode snimanje je bilo izazovno. Leu su na stopalima, oko nogu i glave bile pričvršćene tri žice. Koreografija se pomno uvježbavala, a žice bi razmotali radi sljedećeg koraka. Takva dvominutna seansa iscrpila je glumce te su nakon duljeg odmora nastavljali sa snimanjem.
Boreći se s grizlijem na tlu, DiCaprio je odglumio dvadeset posto scene, a dvojnik je preuzeo većinu posla. – Htjeli su da usta medvjeda budu na njegovom donjem dijelu leđa. Trebao sam ga primiti za jaknu kako bi izgledalo da ga vuku medvjeđe kandže. – Lice mi je cijelo vrijeme bilo u blizini Leove stražnjice, shvaćam da neki o tome maštaju, ali ne i ja – rekao je Ennis smijući se.
Kaskader nije smatrao da će medvjeđa scena biti toliko važan dio ''Povratnika''. Cijeni način na koji je izvedena i u konačnici realizirana. – Animatori su zaslužni za sve, oni su geniji koji su napravili da izgleda toliko dobro – smatra Glenn. Dramatična scena bila je velik izazov, s obzirom na način snimanja i dočaravanje osjećaja strepnje kada bi se grizli umirio te ponovno napao.
Zadovoljan je što je mogao biti uključen u ostvarenje koje je nedavno osvojilo i Zlatni Globus za najbolji film te nominacije za Oscar u više kategorija.
Glenn Ennis kaskaderstvom se bavi 16 godina, a iza sebe ima spretno odrađene zadatke u filmovima X-Men 2, Domino efekt, Godzilla, Ja, Robot i u brojnim drugim.
>> Kada pogledate Povratnika, reći ćete 'vau'
zašto novinari moraju upropastit sve...