naglasak

Zbog zastarjelih pravila Karenjina ostala bez nagrada

Edina Pličanić i Guilherme Gameiro Alves u baletu “Ana Karenjina”
Foto: arhiva HNK Zagreb
1/2
26.11.2014.
u 13:56

U zemlji koja proizvede tri mjuzikla godišnje nejasan je povlašteni status te kazališne vrste i to na račun opere

Prošla je još jedna svečana dodjela Nagrada hrvatskog glumišta. Ovog nas je puta, više ili manje duhovito, fešta u zagrebačkom HNK odvela u daleku budućnost, u vrijeme kada se kazališta samo sjećamo. Sudeći po novcu, kojeg se za kulturu svakim danom izdvaja sve manje, po kazališnim kućama koje se zatvaraju u cijelom svijetu, ali i po našim sve češćim skandalima koji u pravilu počinju i završavaju uplitanjem političkih moćnika u teatarska kadroviranja, nije to bila nimalo "luda" ideja.

Sama je dodjela pokazala odličnu Natašu Dangubić, koju je sada i TV auditorij vidio kao glumicu koja doslovno izvodi čuda u Marinkovićevoj "Gloriji", koju je s elementima acroyoge režirao Saša Božić. Ostatak programa, koji je trajao čak dva i pol sata, previše je ovisio o duhovitosti i angažmanu ekipa iz lokalnih glumačkih centara. Tako su, primjerice, razglednice iz Šibenika i Varaždina bile duhovite i smislene, dok se Split, najblaže rečeno, osramotio idejom (kritika je subjektivna?!) i realizacijom.

Same su nagrade kao i uvijek ovisile o sezoni te se iznova potvrdilo pravilo – kakva sezona, takve i nagrade. Možemo se, naravno, čuditi kako žiri za dramsku umjetnost nije prepoznao uloge koje je Nina Violić ostvarila u Frljićevu "Hamletu" ZKM-a, ali baš zbog predstava koje su naišle na najveći odjek protekle sezone jasno je da nagradi pod hitno trebaju ozbiljna reorganizacija i nova pravila koja će ukinuti dodjeljivanje statua po tome tko je kome simpatičan ili tko dugo ništa nije osvojio.

Najupitnija je ipak bijenalna podjela na operu i mjuzikle te balet i suvremeni ples. Tako se dogodilo da nagrada potpuno ignorira postojanje baleta "Ana Karenjina" (HNK Zagreb), koji se na nagradi publike Teatra.hr borio rame uz rame s dramama i koji zasigurno ostaje projekt po kojem ćemo pamtiti proteklu kazališnu sezonu. Istodobno, nejasan je povlašten položaj mjuzikla u zemlji koja godišnje uspije producirati tri takve predstave, o čijim bi se dosezima također dalo raspravljati.

A sve te mane zapravo su ostaci prošlih vremena, onih u kojima je bilo više novca, više prava na pogreške te je stoga treba hitno vratiti u hrvatsku kazališnu realnost.

>> Trijumf Komedijina Spamalota i Amerike u režiji Janusza Kice

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije