Kako bismo provjerili korisnost tajnog kupovanja za kupce, djelatnike i
poslodavce, uputili smo se zajedno s tajnim kupcem u “mystery shopping”.
Prodavači pod povećalom
Posjetili smo jednu zagrebačku drogeriju i promatrali što točno tajni
kupac radi. Našem tajnom kupcu prvo je za oko zapelo da je prodavačica
s blagajne viknula dobar dan.
– Poanta je u tome da morate izgledati kao običan kupac i ponašati se
najnormalnije. Ako nas angažira poduzeće koje prodaje građevni
materijal, tamo nećemo poslati mladu djevojku, nego muškarca kojemu se
nitko neće čuditi što je došao kupiti cement – objašnjava tajni kupac.
Svi volimo imati kraljevski tretman u trgovini, a zašto i ne ako smo
nakanili potrošiti novac koji se danas teško zaradi. Nakon što smo se
prošetale trgovinom, zamolile smo prodavačicu da nam pomogne izabrati
parfem. Ona je ljubazno i strpljivo odgovarala na naša pitanja i sa
smiješkom nam pokazivala parfeme koje smo mi isprobavale. Na taj smo se
način uvjerili da ta prodavačica poznaje svoj posao. Zajedno s našim
tajnim kupcem pogledali smo i je li trgovina uredna i čista.
– “Mystery shopping” jest mjerenje kvalitete usluge djelatnika, odnosno
poštuju li oni standarde koje je propisalo poduzeće u kojem rade –
objasnila je Aleksandra Ivljev, voditeljica projekata u Herakleji,
jedinoj takvoj agenciji u Hrvatskoj. Tajno kupovanje pomaže
poslodavcima koji na taj način mogu doznati jesu li njihovi djelatnici
profesionalni i uslužni, a procjenom tajnog kupca doznaju što treba
poboljšati. Ako poduzeće odluči ukloniti eventualne nedostatke, i kupci
postaju zadovoljniji.
Nagrada, a ne otkaz
Prodavačica koja nas je poslužila u drogeriji od svog je poslodavca
zaslužila i nagradu, a pokazala je da odlično poznaje parfeme.
– Važno je da poslodavac nagradi dobrog djelatnika, na taj način
djelatnik uviđa da se isplati njegovo zalaganje i trud u poslu.
Rezultati tajnog kupovanja ne smiju se upotrijebiti u svrhu otkaza i ne
služe tome. Prije tajnog kupovanja sklapa se ugovor između nas i
poduzeća u kojemu se štite djelatnici – dodaje A. Ivljev.
Klijent koji angažira tajne kupce mora obavijestiti djelatnike da će
oni doći, ali nije dužan reći kada, gdje i zbog čega.
Nakon kupnje tajni se kupac vratio u agenciju napisati izvještaj u
kojem mora i kronološki opisati sve što se događalo od ulaska u
trgovinu do izlaska iz nje.
ISTRAŽILI SMO Večernjakova novinarka s tajnim kupcem u ‘mystery shoppingu’