Riječki rokeri predstavit će novi album s novim originalnim idejama

LET 3: Naš su novi projekt neprobavljive, ali umjetnički jestive čokolade

ekr-2-txt.jpg
import
15.12.2005.
u 15:00

Ovaj tjedan riječka grupa Let 3 kreće s predstavljanjem novog albuma koji je već duže vrijeme predmet razgovora u glazbenim kuloarima. "Bombardiranje Srbije i Čačka" bit će predstavljen u standardnom Let 3 stilu, poigrat će se ukusom nepripremljenih, oduševiti i razigrati maštu svih koji željno očekuju njihov novi potez. Tri vrste čokolade pod nazivom "J... te u dupe", "J... ću te" i "P... kao čista duša" prodavat će se zajedno s njihovim novim CD-om, a dečki su se pobrinuli da dizajn ovih slastica bude jednako maštovit kao i njihova imena.

- U sklopu projekta "Bombardiranje Srbije i Čačka" napravili smo i tri vrste mliječnih čokolada, za staro i mlado, za poklon u svakoj intimnoj prigodi, za sve crkvene blagdane objasnio je Mrle jedan od frontmana grupe. Premijerno predstavljanje čokolada bilo je u utorak, 13. prosinca, u Ljubljani. Čokolade Let 3 su vokalno-instrumentalni prehrambeni proizvodi, dakle jestiva umjetnička djela objašnjava Mrle. Na omotima parafinskih čokolada koje su možda umjetnički probavljiva djela, ali ne i probavljivi prehrambeni proizvodi nalaze se Tito i pioniri i članovi grupe čije su glave namontirane na tijela bildera s obnaženim genitalijama. Na ovaj, a i ostale svoje projekte Let 3 su kažu potrošili cijeli život.

- Sposobnost da u fazi meditacije primamo pozitivnu kozmičku energiju i lupanjem kurca po čelu oživljavamo uspavani svijet. U određenom trenutku zabilježimo uspješnu fazu svojega rada sa spomenikom Babin-kurac u čast čovječanstvu. Zato je naš rad cjelina, spoj duhovnog i tjelesnog. Kao da dođeš u najbolji restoran u kojem te na stolu čeka veliki izbor specijaliteta od mesa, ribe, povrća, voća, slatkiša, salata. Od svega možeš, npr. konzumirati samo salatu i reći da je restoran prosječan. Umjetnost je uživati u svemu ovome, na kraju kao desert pojesti i čokoladu i zaplakati od emocija koje je uzrokovala harmonija okusa njihove umjetniče izričaje objasnio je Mrle. Svom albumu nadjenuli su ime koje je od samog početka izazvalo burne reakcije, a mnoge od njih nisu bile sasvim pozitivne.

- Prije više od tri godine odlučili smo se baviti svojom širom mentalnom, emocionalnom i muzičkom okolinom i odredili smo sirovinski fond: to je selektivno pamćenje, kolektivne romanse i iritacije naroda koji žive u državama nekadašnje Jugoslavije kaže Mrle. Sve ovo što smo zabilježili ne može na dušu naroda pasti kao tiha rosa! Ovdje svi intuitivno razumijemo što znači bombardiranje osjećamo ga, to je za sve nas kao de lux pošta preko koje stižu najžešće poruke. A Let 3 nije tu da mazi, nego da jebe u guzicu. Naziv albuma je, stoga, plod naše potrage za estetskim skladom. Najburnije reakcije došle su naravno iz susjedne nam zemlje. I dok su neke bile izrazito pozitivne, druge su, one brojnije, bile izrazito negativne.

- Pozitivne nam reakcije gode kaže Mrle ali negativne su jednako vrijedne, one su iskaz istoga svijeta. Trudimo se svojim radom dovesti potrošača informacija do radikalnog opredjeljenja bilo ono umno ili emocionalno, uključivo ili netolerantno. Kada Let 3 kaže da je pička onaj Srbin koji rado ide u vojnike onda je red da se nakon te izjave na jednu stranu svrstaju pičke, a na drugu kurci. Zato to i kažemo! U domovini su reakcije bile začuđujuće pozitivne, a neki od glazbenih kritičara otišli su tako daleko da su "Bombardiranje" nazvali albumom godine. Drugi pak smatraju da su takvim cušpajzom od citata i sampleova na albumu Let 3, kao nekakvim velikim konceptom, zapravo prikrili nedostatak stvarnoga autorskoga nadahnuća. Reakcije uopće nisu tako pozitivne smatra Mrle.

- Doduše, dobili smo najveći broj superlativnih recenzija od kada radimo kao grupa, ali su se istovremeno mnogi uznemirili zbog srpskih narodnih nošnji, drkanja u videospotu itd. Eto, i to smo dočekali, i to je ispalo po planu, Bogu hvala. Narodu treba ogledalo u kojem se voli pogledati, vidjeti se kako voli, mrzi, kako se zgraža, u kojem definira što je moralno, a što nije. U Americi bismo daleko više zarađivali za ovako uspješno i dugotrajno vrijeđanje i iritiranje. Kako se na omotu nalaze nošnje iz svih krajeva bivše Jugoslavije, mnogi se pitaju zašto je Let 3 inspiraciju pronašao upravo u bivšoj državi.

U užem glazbenom smislu nismo uopće htjeli napraviti jugo-album ili nešto slično, niti je to tako na kraju ispalo kaže Mrle. Mi smo u stvari kreirali novi izraz doduše koristili smo elemente narodne i zabavne glazbe, ali jednako tako i trash-rocka, techna, electra. Rezultat nije ni jedan od tih sastojaka, nego nešto čega prije nije bilo kako na narodnozabavnoj sceni tako ni na rock ili electro sceni. Ako rezultat jest nešto što podsjeća na Jugoslaviju onda je to zadnji jugoslavenski album, nastavak nekadašnje stvarnosti umjetničkim sredstvima. On ne miriše na državu i prostor nego više miriše na spol i genitalije, na znoj čiji je miris ostao u zraku, a mi smo ga nahvatali šajkačama.

Let 3 svojim obožavateljima, a i svima koji na njihove podražaje reagiraju priprema još nekoliko iznenađenja, ali sada se dečki bacaju na promociju albuma i naravno čokoladi.

- Kod nas je sve dio cjeline, kako čokolade tako i strijeljanje na Trgu Bana Jelačića. U skoroj budućnosti željeli bismo se baviti s još nekoliko projekata koji mogu biti i promocija albuma, ali su, na prvom mjestu, oblici našega izražavanja. Riječ je o performansima, o čemu više kada sazriju uvjeti tajanstveno najavljuje Mrle.


Nisu glazbeni potrošači jedini

Namjera grupe da izazovu reakciju šokom je jasna, ali nedostaje reakcija koju će izazvati dobrim glazbenim izričajem, nedostatak dobre stvari primijetili su i njihovi obožavatelji.
– Nije neophodno da se do širokih masa dođe samo pjesmama – rekao je Mrle. – Kako Let 3 djeluje na različiti područjima rada, jedno od područja jest komunikacija s najširim slojevima naroda, ne samo s glazbenim potrošačima kao takvima. Očito smo došli do ljudi, ako ne do puno mozgova, onda svakako do puno živaca.


M.U.Z.I.S.

Mrle radi i na projektu koji se zove M.U.Z.I.S. – Mogućnost upotrebe zvuka i slike.
– Projekt se bavi odnosima zvuka i slike u odnosu na interijer ili eksterijer. Uz pomoć puno izvora zvuka stvara se novi virtualni prostor koji se mijenja iz trenutka u trenutak – objašnjava Mrle. – Zidovi mijenjaju oblik i položaj, zvukovi i slike djeluju na prisutne pa se oni osjećaju kao nikad u povijesti čovječanstva, lagano i slobodno kao u bestežinskom stanju. Koncept M.U.Z.I.S.-a mislim koristiti za promociju našeg novog albuma.


Dio smo opće umjetnosti

Iako svakim svojim potezom Let 3 iznova šokira okolinu, Mrle tvrdi da im šokiranje kao takvo nije namjera.
– Ne smatramo se samo dijelom popularne glazbe nego i umjetnosti općenito. Prije nas mnogi su šokirali i bili vrhunski artisti. Na kraju krajeva uopće nam nije najvažnije šokirati, nego želimo uvjerljivo izreći ono što osjećamo. Držimo se naputaka grčkog filozofa Plotina koji kaže: “Umjetnik je božji namjesnik na zemlji, ispunjava prirodu ljepotom tamo gdje je ona nema” – za kraj citira Mrle.

Želite prijaviti greške?