Model distribucije utemeljen isključivo na ekonomici obujma u vrijeme
krize i recesije sve je isplativiji. Potvrđuje to, naime, i današnja
najava Lidla Hrvatska kako u 2009. otvara još dvjestotinjak novih
radnih mjesta, a kako bi njihovi zaposlenici u 50-ak hrvatskih trgovina
što manje osjetili krizu, povećali su im, tvrde, i plaće u prosjeku 5,5
posto.
Dobar PR
– U krizno vrijeme, kad rastu troškovi života, svjesni smo socijalne
odgovornosti prema svojim zaposlenicima – poručuju iz Lidla, u kojem je
raspon plaća od blagajnice do voditelja trgovine dosad bio između 4000
i 11.000 kuna bruto (bez zakonskih dodataka).
Još je prerano govoriti o brojkama jer im poslovna godina završava u
ožujku.
No, zna li se da je već u prvoj godini poslovanja ušao među deset
najvećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj, te da je kriza upravo hard
diskonterima u svijetu posljednjih godinu dala dobar vjetar u leđa,
takav postupak Lidla uopće nije neobičan.
Čak i u Velikoj Britaniji, u kojoj se godinama mučio s prodajom, Lidl i
suparnik mu Aldi trenutačno su najbrže rastuće trgovine. Otvaranje
novih trgovina diskontere ne stoji mnogo, a kako su uglavnom u
privatnom vlasništvu, mogu sebi priuštiti i dugoročniji proboj na
tržištu, da bi u teškim vremenima, zbog politike najnižih cijena,
prodaja u njima rasla brže nego igdje u maloprodaji.
– Lidl je kompanija koja pomno i unaprijed planira ulazak i širenje
poslovanja na svakom tržištu, pa najavu povećanja broja zaposlenika
prije svega treba gledati u tom kontekstu. S druge strane, u vrijeme
kad mnogi trgovci preispituju svoje poslovanje ili režu troškove i
otpuštaju, to je i dobar PR – kaže Dražen Lulić iz Capera.
Dodaje kako će za konačnu ocjenu uspješnosti maloprodajnih modela u RH
biti potrebno pričekati kraj godine i službene pokazatelje panela
trgovina i kućanstava.
Sporiji, ali siguran rast
– Svako je tržište specifično, što se u nas pokazalo i pri ulasku Lidla
koji je svoj poslovni model donekle morao prilagoditi lokalnim željama,
odnosno povećati broj poznatih brendova u cjelokupnu asortimanu.
Dosadašnji rezultati njegova poslovanja u RH pokazuju stalan rast
tržišnog udjela, ali znatno sporije nego što je to kompanija planirala
te u usporedbi s rezultatima na većini tržišta CEE – istaknuo je D.
Lulić.
PLAĆE U Lidlu tvrde da su socijalno odgovorni prema radnicima i u krizi