Pomoć najosjetljivijim skupinama društva koja posebno dolazi do izražaja u blagdansko vrijeme, tek je jedan krak društveno odgovornog poslovanja koje je jedno od imperativa poslovanja kompanija u Fortenova grupi. Stalno se traži način za jačanje doprinosa lokalnim zajednicama, a neke od inicijativa na snazi su već niz godina i implementirane su u svakodnevno poslovanje te su jednake snage tijekom cijele godine
Tko god tijekom zagrebačkog Adventa prolazi Trgom bana Jelačića, ne može ne zamijetiti Konzumovu atraktivnu, pet metara visoku instalaciju, sastavljenu od devet velikih crvenih kugli. U njenoj neposrednoj blizini nalazi se i poveznica - “kugla-automat”- na kojem je moguće kupiti posebno dizajnirani blagdanski keks te tako podržati humanitarnu akciju i pomoći socijalno ugroženim obiteljima s djecom, štićenicima Udruge Djeca prva. Dio je to tradicionalne Konzumove blagdanske humanitarne akcije „Radost je u malim stvarima“, kroz koju Konzum već godinama pokazuje kako je i kroz sitnice, ukrasni papir ili ovogodišnji izbor - keksiće kupljene u njegovim trgovinama, uz pomoć njihovih vjernih kupaca moguće prikupiti značajne iznose za pomoć najpotrebitijima.
Božićna etiketa Zvijezdina ulja
S druge strane, na police trgovina stiglo je Zvijezdino ulje s posebnom, limited edition božićnom etiketom s prigodnim snježnim motivima, koja je i ovaj put nastala kao rezultat kreativnosti i mašte djece – štićenika Udruge za sindrom Down Zagreb s kojom Zvijezda surađuje od 2016. godine pa etikete s crtežima djece iz Udruge tradicionalno krase Zvijezdino suncokretovo ulje. Primjerice, kupci su birajući Zvijezdino ulje početkom ove godine sudjelovali u velikoj humanitarnoj akciji #budiZvijezdapomoziDown za osobe za sindrom Down kojom je prikupljeno više od 100 tisuća kuna, a Udruzi se pomaže i donacijama u priboru za kreativne radionice i kupnjom potrebne opreme.
- Godinu smo započeli akcijom u suradnji s građanima s kojima smo prikupili više od 100.000 kuna za potrebe osoba sa sindromom Down, a zaključujemo je ovom prekrasnom božićnom etiketom. Etiketa koju su osmislili štićenici Udruge za sindrom Down krasiti će Zvijezdino suncokretovo ulje kao proizvod koji se nalazi u gotovo svakom kućanstvu. Izuzetno smo ponosni što možemo reći kako ćemo i u 2020. nastaviti razvijati naše prijateljstvo i suradnju s Udrugom za sindrom Down koja sad ulazi u petu godinu, kaže Jasna Pulić, rukovoditeljica odjela marketinga u Zvijezdi.
Udruga za sindrom Down Zagreb brine o više od stotinu djece kroz brojne radionice, savjetovanje, terapije i brojne projekte koji potiču puno uključivanje osoba sa sindromom Down u svakodnevni život, a Zvijezda uz donacije pomaže i kupnjom pribora za kreativne radionice i druge potrebe štićenika.
Konzumov projekt doniranja hrane
Pomoć najosjetljivijim skupinama društva, koja posebno dolazi do izražaja u ovo blagdansko vrijeme, tek je jedan krak društveno odgovornog poslovanja koje je jedan od imperativa poslovanja kompanija u Fortenova grupi i dio je njihove svakodnevice.
Sve su kompanije svjesne da nema pravog napretka bez odgovornog i održivog ponašanja i stalno traže načine kojima mogu ojačati doprinos u lokalnim zajednicama u kojima posluju. Neke od njihovih inicijativa na snazi su već niz godina i implementirane su u svakodnevno poslovanje te su jednake snage tijekom cijele godine.
Tako je Konzumov projekt doniranja hrane najrazrađeniji u Hrvatskoj, zbog čega je drugu godinu zaredom zasluženo dobio nagradu Najdonator u okviru inicijative koju su pokrenuli zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan i koordinator platforme Mreža hrane Zoran Grozdanov.
„Naš tim iz godine u godinu ulaže iznimne napore u doniranje hrane pred istekom trajanja udrugama u Hrvatskoj, no isto tako i u unapređenje internih procesa te optimizaciju postupaka naručivanja robe u prodavaonicama. Na taj način poboljšavamo proces upravljanja zalihama i koračamo prema krajnjem cilju – prvenstveno smanjiti količine hrane pred istekom roka trajanja, a potom je i donirati potrebitima – jer smatramo da samo tako, kroz obje aktivnosti, možemo zaista dati doprinos u smanjenju bacanja hrane“ – kažu u Konzumu.
Istodobno, pomoć sugrađanima kojima je potrebna, kompanije nastoje pružiti tijekom cijele godine, kroz brojne donacije, projekte i aktivnosti, samostalno ili u suradnji s partnerima. Konzum je tako drugu godinu zaredom u suradnji s Henkelom pomagao mladima i obiteljima u udruzi Dora, čiji je osnovni cilj pomoć mladima, nemoćnima i svima koji su u potrebi i koja se uz to brine i o djeci i mladima bez roditeljske skrbi, te svojim programima nastoji osigurati sredstva za njihovo školovanje. Sjajan odaziv na akciju kojom se od svih kupnji kojima su kupci u Konzumu kupili dva Schauma proizvoda u razdoblju od 1. do 30. rujna, rezultirao je uručenjem Udruzi čak 2650 Schauma proizvoda.
Partnerske inicijative za pomoć najpotrebitijima
S istim partnerom, Henkelom, Konzum je ove godine nastavio s prošlogodišnjom iznimno uspješnom akcijom Raširimo krila zajedno koja je dala vjetar u leđa udruzi Krila – terapijsko jahanje jer je broj korisnika koji je koristio terapiju povećao se za oko 40 posto. Zahvaljujući toj akciji i donaciji udruzi Krila, trošak terapije je smanjen 25 – 50 posto te je veći broj korisnika mogao doći do potrebne terapije. Hvalevrijednu akciju pokrenule su prošle godine prvi put tvrtke Henkel i Konzum, a nakon sjajnih rezultata, akcija se nastavlja i u 2019. Uključiti se mogu svi koji do kraja prosinca u Konzum prodavaonicama kupe Persil, Silan, Somat ili Schwarzkopf proizvode. Po završetku akcije, u siječnju, udruzi će biti uručena donacija zahvaljujući kojoj će se omogućiti program terapijskog jahanja onima koji je to najpotrebnije.
S druge strane, Konzum i Mastercard su krajem studenog Udruženju Djeca prva, za pružanje pomoći socijalno ugroženim obiteljima u Hrvatskoj s djecom predškolske i školske dobi, uručili ukupno 340.000 kuna, od čega je 170.000 kuna donirano Udruženju, a istovjetan iznos namijenjen je UN-ovom Svjetskom programu za hranu (World Food Programme) u svrhu osiguravanja školskih obroka u Ruandi.
Ovogodišnje donacije rezultat su zajedničke humanitarne kampanje Konzuma i Mastercarda tijekom koje se u razdoblju od 15. listopada do 15. studenoga, od svake transakcije provedene Mastercard i Maestro karticama u Konzumovim prodavaonicama u Hrvatskoj, dio sredstava odvajao za potrebitu djecu.
Zvijezda uvijek traži najbolji način kako dati svoj doprinos zajednici u kojoj posluje. Ponekad je to donacija u proizvodima, a drugi put će više pomoći aktivnost koja podiže svijest o određenom problemu koji je potrebno riješiti i tako uključuje više partnera koji mogu postići bolje rezultate kao što je suradnja s Udrugom za sindrom Down Zagreb, ili pak, s Udrugom slijepih Zagreb. Suradnja s tom udrugom je započela u srpnju ove godine donacijom ulja u proizvodnom pogonu tvrtke Sfera Visia u Zagrebu, gdje se Zvijezdino maslinovo i suncokretovo ulje te kokosova mast koriste za ručnu izradu sapuna u sklopu projekta „Sapuni s točkicama“. Na taj način Zvijezda pomažemo samozapošljavanju slijepih i slabovidnih osoba omogućavajući im veću konkurentnost na tržištu, a to strateško partnerstvo namjerava nastaviti i u 2020. godini.
Ujedno, od 2017. Zvijezda surađuje i s Ugostiteljsko – turističkom školom u Zagrebu kojoj donira proizvode nužne za školovanje budućih kuhara i slastičara, uz dijeljenje znanja njezinih tehnologa.
Sve su te aktivnosti usmjerene na pomoć pojedincima i udrugama i njima kompanije nastoje dati svoj doprinos u izgradnji boljeg i obazrivijeg društva.
Društveno odgovorno poslovanje je korisno i potrebno za zajednicu jednako koliko i za sama poduzeća. Naime, dionici nove generacije puno više pažnje posvećuju vrijednostima brendova, odgovornosti poduzeća i njihovom održivom rastu i razvoju i na temelju tih čimbenika odlučuju o tome komu će dati svoje povjerenje. Stoga je sasvim sigurno da će poduzeća koja odgovorno posluju lakše graditi i jačati svoj imidž među najvažnijim dionicima te će put izgradnje brenda za njih biti brži i jednostavniji. Kroz društveno odgovorno poslovanje raste i produktivnost, zadovoljstvo i privrženost zaposlenika te se povećava povjerenje i vjernost potrošača. Zato ne čudi da se i u Hrvatskoj, u skladu s trendovima u svijetu, sve više priča o DOP-u, pokreću se nove inicijative prepoznavanja i vrednovanja društveno odgovornih poduzeća te se društveno odgovorno ponašanje sve više ističe ne samo kao poželjno, već i kao obvezno ponašanje.