PROMO

Čak 66% hrvatskih potrošača planira kupovinu odjeće i obuće za Black Friday 2022.

GLAMI.hr
22.11.2022.
u 11:24

Modna platforma GLAMI.hr otkriva kako će hrvatski potrošači kupovati za vrijeme Black Fridaya – najprometnijeg dana za kupovinu u godini

Modna platforma GLAMI.hr provela je još jedno istraživanje kojim otkriva kakva su razmišljanja hrvatskih potrošača o kupovini modnih komada odjeće i obuće nadolazećeg Black Fridaya. Posljednjih godina Black Friday, ili kako smo ga odomaćili, Crni Petak, dan je kada on-line trgovine i trgovački lanci nude velike popuste pa se globalno nametnuo kao shopping fenomen. Hrvati su već odavno pokazali da obožavaju kupovati na Black Friday koji dolazi opet uskoro, točnije 25. studenog 2022. godine.

Svima su nam poznate ogromne gužve u dućanima na Black Friday, zbog čega je modna platforma GLAMI.hr ispitala kako Hrvati ove godine namjeravaju kupovati. Hoće li se opredijeliti za kupovinu iz udobnosti doma ili će ipak krenuti u gužve put trgovačkih centara i kako je pandemija utjecala na navike kupovanja, samo su neka od pitanja na koje odgovara GLAMI.hr u sklopu GLAMI Fashion (Re)Search projekta.

Nekoliko je zanimljivih zaključaka proizašlo iz istraživanja:

  • 66% ispitanika planira kupovati modne komade odjeće i obuće ovaj Black Friday
  • Samo 1% ispitanika ne zna što je Black Friday
  • 26% ispitanika potrošit će između 700 i 1400 HRK na modne brandove ovaj Black Friday
  • 60% hrvatskih potrošača ne planira unaprijed što žele kupovati na Black Friday
  • Polovini ispitanika ugodnije je kupovati on-line

Koliko hrvatskih potrošača namjerava kupovati na Black Friday i koliko namjeravaju izdvojiti za modu?

Čak 66% ispitanika namjerava modnu kupovinu ovaj Black Friday. Ipak, u odnosu na prošlu godinu, kada je na isto pitanje 73% ispitanika odgovorilo pozitivno, zabilježen je određen pad kojeg možemo pripisati inflaciji o čijem je utjecaju na modnu kupovinu GLAMI.hr već prethodno izvještavao. Među ispitanicima, njih 38% je potvrdilo kako obično kupuje na Black Friday u sklopu pripreme za hladne zimske dane jer toplu odjeću i obuću tada mogu pronaći po znatno povoljnijim cijenama.

Kada se radi o modnoj kupovini na Black Friday, jedan je dio potrošača ipak još uvijek neodlučan. Naime, ove je godine njihov broj porastao pa u odnosu na prošlogodišnjih 20%, sada se 28% ispitanika izjasnilo kako još uvijek ne zna hoće li ove godine kupovati modne predmete, odnosno odjeću i obuću na Black Friday.

Među onima koji namjeravaju kupovati odjeću, obuću i modne dodatke, 35% potrošača namjerava izdvojiti između 300 i 700 HRK na modne brandove, dok će manji postotak njih, odnosno 26% ispitanika izdvojit znano više – između 700 i 1400 HRK. No, i po ovom pitanju se 22% ispitanika izjasnilo kako nije sigurno koliko će potrošiti.

Zanimljivo je da se pokazalo kako tek 1% ispitanika ne zna što je Black Friday što dokazuje veliku popularnost ovog međunarodnog slavlja shoppinga na obostrano zadovoljstvo kupaca i trgovaca. Među ovim malim postotkom hrvatskih potrošača, njih 53% ipak ne zna hoće li taj dan kupovati odjevne modne predmete i dodatke.

Impulzivna kupnja i nove navike kupovanja na Black Friday

Čak 60% hrvatskih potrošača ne planira unaprijed što će kupiti ovaj Black Friday, već im je u planu istraživati gdje mogu naći najbolje ponude, vidjeti što će sve uspjeti pronaći i potom krenuti u lov na voljene komade po nižim cijenama. Na taj način pridružuju se trendu impulzivne kupnje na Black Friday simptomatične i za ostatak svijeta.

Istraživanje je pokazalo da su protekle pandemijske godine značajno utjecale na navike potrošača i da su neke od tih navika kupci potpuno prisvojili. Naime, zbog pandemije i lockdowna te mnogih restrikcija koje su bile prisutne u trgovačkim centrima poput nošenja maski i ograničenog broja kupaca, Hrvati su sve više počeli kupovati on-line. Pokazalo se kako im je ovaj oblik kupovine postao značajno ugodniji negoli kupovina u trgovačkim centrima i trgovinama.

Polovina ispitanika je rekla da ne namjeravaju kupovati u trgovinama ovaj Black Friday i ukoliko se zateknu u gužvama, namjeravaju otići. U usporedbi s prošlom godinom kada su različite mjere bile na snazi i kada je rastao broj zaraženih, ove se godine tako izjasnilo samo 5% manje ispitanika, što je pokazatelj kako je on-line trgovina zadržala visoki status koji je stekla proteklih godina.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije