Svake godine u siječnju Hrvati tradicionalno putuju na svoja zimska odredišta. I dok se većina još grije na najboljem Adventu u Europi i tek planira putovanja, mnogi su već rezervirali svoje smještaje u europskim metropolama i popularnim skijalištima. Rezultati centra za istraživanje GFK pokazuju da gotovo polovica Hrvata planira jednodnevne izlete i višednevna putovanja u inozemstvo. S druge strane, četvrtina ispitanika ne planira nikakva putovanja, dok je preostala četvrtina neodlučna.
Od onih koji namjeravaju na zimovanje u inozemstvo, čak 60% planira adventsko putovanje ili izlet u neki od europskih gradova, dok će gotovo četvrtina doček Nove Godine provesti na nekoj od bližih europskih destinacija.
Najviše Hrvata planira na zimskom godišnjem odmoru provesti do sedam dana. Pri tome više od polovice skijaša planira ostati na odmoru od pet do sedam dana, dok većina onih koji idu na adventske izlete misli na odmoru provesti jedan do dva dana.
Koji su kriteriji za odabir destinacije?
I dalje su nam troškovi glavni kriterij za odabir putovanja, ali sve više i više destinacije se odabiru na preporuku pouzdanih ljudi. A možda smo i malo ljubomorni na njihove objave na društvenim mrežama pa i mi želimo ondje otputovati. Najvažnija su obilježja odredišta, kao i uvijek, troškovi smještaja i omjer cijene i kvalitete, a o svemu se informiramo na specijaliziranim stranicama na internetu.
Na internetu također većina Hrvata rezervira smještaj, dok manji broj Hrvata rezervira smještaj preko turističkih agencija, a samo rijetki se odlučuju naći smještaj na licu mjesta.
Kakvi su trendovi u svijetu?
Azijske i europske destinacije i dalje su najpopularnije te privlače mnoge Hrvate. Pozitivna gospodarska i sigurnosna situacija utjecala je i na putovanja te se predviđa da će sve turističke destinacije i ove godine bilježiti rekordne brojeve noćenja i potrošnje.
|
Broj međunarodnih posjetitelja u 2017. koji su prenoćili |
Prognoza za 2018. |
Prosječna dužina boravka (broj noći) |
Prosječna potrošnja po danu (USD) |
---|---|---|---|---|
Bangkok |
20,05 milijuna |
9,6% |
4,7 |
173 |
London |
19,83 milijuna |
3,0% |
5,8 |
153 |
Pariz |
17,44 milijuna |
2,9% |
2,5 |
301 |
Dubai |
15,79 milijuna |
5,5% |
3,5 |
537 |
Singapur |
13,91 milijuna |
4,0% |
4,3 |
286 |
New York |
13,13 milijuna |
4,1% |
8,3 |
147 |
Kuala Lumpur |
12,58 milijuna |
7,5% |
5,5 |
124 |
Tokio |
11,93 milijuna |
1,6% |
6,5 |
154 |
Istanbul |
10,70 milijuna |
19,7% |
5,8 |
108 |
Seul |
9,54 milijuna |
6,1% |
4,2 |
181 |
Kako plaćamo putovanja i što koristimo za plaćanje u inozemstvu?
Sve manje koristimo gotovinu i dajemo prednost nekom obliku bezgotovinskog plaćanja. Debitne i kreditne kartice te plaćanje internetskim bankarstvom sve više rastu. Samo četvrtina Hrvata plaća u gotovini.
Što se tiče potrošnje na inozemnim putovanjima, sve se više počinjemo služiti karticama. Njima se pretežito koristimo za šoping, za plaćanje u restoranima i lancima brze prehrane, kupnju ulaznica za turističke znamenitosti i atrakcije, noćni život te za plaćanje lokalnog javnog prijevoza. Kartice polako preuzimaju ulogu primarnog načina plaćanja, a razvojem novih metoda plaćanja, kao što je beskontaktno plaćanje, raste i interes za karticama kao i njihovo korištenje. Dapače, ovaj oblik plaćanja počeli smo preferirati u odnosu na sve ostale oblike plaćanja na raznim prodajnim mjestima, ali htjeli bismo ih više koristiti u manjim trgovinama, na HoReCa prodajnim mjestima i u javnom prijevozu.
Kao i prošle godine, prosječna potrošnja na inozemnom putovanju iznosila je gotovo 6000 kuna. Uz to, pokazalo se da nešto više od prosjeka troše ispitanici u dobi od 30 do 39 godina.
Ako još niste odabrali vaše zimsko putovanje, pravo je vrijeme za to, bilo da se radilo o zimovanju, adventu ili običnom weekend getaway putovanju. Laptop u krilo, Mastercard® karticu u ruke i odaberite savršeno putovanje za vas ove zime.
Sadržaj omogućio Mastercard