Kad uđete u restoran, vjerojatno ćete primijetiti koliko su konobari ljubazni, kakav je ambijent, kakav je jelovnik i tko još tamo jede. Ali, niste jedini koji uviđate svoju okolinu. Konobari također vas vjerojatno procjenjuju i razmišljaju kakav ćete gost na večeri biti. ‘Biti konobar uči vas kako čitati ponašanje ljudi’, rekla je za HuffPost Kelly Ennis, koja je bila konobarica oko 15 godina, ‘Kad priđete stolu, možete vidjeti jesu li loše raspoloženi, žure li... sve je u razumijevanju govora tijela i brzom razvijanju odnosa’.
Kad vaš konobar prvi put dođe do vašeg stola, gledate li prekriženih ruku namrgođenim pogledom jelovnik? Prestajete li s onim što radite i slušate li ih? ‘Bilo je ljudi koji bi došli... i jedva bi vas primijetili i ne bi se mogli sjetiti kako izgledate’, prisjetio se Chuck Anderson, koji je bio konobar oko 20 godina. Rekao je da čak i samo pozivanje vašeg konobara imenom i izgovaranje ‘molim’ i ‘hvala’ puno znači.
VEZANI ČLANCI:
‘Za mene je najveći pokazatelj da će netko biti ljubazan, ili barem kulturan, kontakt očima’, rekao je Darron Cardosa, bivši konobar, koji ne bio u poslu 25 godina. On smatra da gosti često ne prepoznaju koliko jednostavne geste poput ove mogu poboljšati odnos između njih i njihovog konobara.
Kad sjednete za stol, konobari obično primijete s kim večerate, objasnio je Simon K., koji ima oko šest godina iskustva u posluživanju. ‘Jesu li to prijatelji? Je li spoj? ... Te stvari možete otkriti samo razgovarajući s gostima i saznati zašto su tamo’, rekao je.
Ako su djeca za stolom, Simon pokušava utvrditi koliko su dobro odgojena: ‘Ne znaš koliko su roditelji opušteni u pogledu držanja djeteta na njihovim mjestima ili dopuštanja da trčkaraju po restoranu, ili koliko su nereda napravili ispod stola’.
GALERIJA: Konobari poručuju: Nemojte ovo raditi, od toga nam se diže kosa na glavi
Primjećivanje ovih detalja može pomoći konobaru da procijeni koliko će pozornosti trebati svakom stolu, kako rasporediti narudžbe, koliko će vremena trajati čišćenje i kako će izgledati ukupni račun. Još jedno vrlo znakovito opažanje za poslužitelje: kako se ponašate prema drugima za svojim stolom. ‘Ako netko omalovažava supružnika, partnera ili djecu, nemamo previše nade da će se prema nama ponašati bolje’, rekao je Cardosa.
A, što se tiče nekih posebnih zahtjeva koje gosti imaju, Cardosa kaže da nije problem ako tražite neku zamjenu ili podjelu hrane, ali na primjer, traženje da se jeftini sastojak zamijeni skupim vjerojatno se neće dogoditi. ‘Ne možete samo reći: Ne želim rajčice, ali mogu li umjesto toga dobiti škampe, rekao je.
A što se tiče podjele računa, ‘ako netko želi ... podijeliti bocu vina na tri dijela i ... predjelo na dva dijela, a zatim glavno jelo na četiri dijela, to će biti stvarno zbunjujuće’, rekao je Simon. Ove vrste pretjeranih zahtjeva mogu učiniti da ispadnete bezobzirni prema konobaru.
VEZANI ČLANCI:
Također, česti su ljudi kojima se uvijek žuri. ‘Postoji ona izreka: 'Tvoj nedostatak upravljanja vremenom nije moj problem.' ... Tako se osjećam prema ljudima koji su u žurbi’, rekao je Cardosa. Dok je radio na Times Squareu, mušterije su često dolazile i govorile da žure na neki event. ‘Znali ste da počinje u 20 sati. Nije moja odgovornost učiniti da tvoja hrana ima prednost u odnosu na druge ljude jer sada je 9:15, a ti si tek došao’, rekao je.
Još jedan primjer lošeg upravljanja vremenom: kada se gosti pojave u restoranu nekoliko minuta prije nego što se zatvara, iako znaju da će se zatvoriti. ‘Zadnje što želite … je imati stol u zadnjem trenu za kojim se naručuju tri stvari, a zatim se zadržavaju dva sata’, rekao je Simon, ‘Rad u restoranu doslovno iscrpljujuć je posao... ljudi žele ići kući’.
Također, bez obzira na to jesu li gosti u odijelu ili nose majicu kratkih rukava i kratke hlače, konobari su rekli da nikada ne mogu znati kako će se ponašati prema konobaru, koliko će potrošiti ili koliku će napojnicu dati samo na temelju na izgleda. Ennis se sjeća da je jedna od njezinih stalnih mušterija stalno bila u ‘jeftinoj’ odjeći, ali je zapravo je ostavljala najbolje napojnice. ‘Naučila sam nikada ne suditi knjigu po koricama’, dodala je.
Najvažnija stvar na koju konobari obraćaju pozornost: Odnosite li se prema njima s poštovanjem? Ako ignorirate svog konobara svaki put kad dođe za vaš stol ili mu prigovarate kako bi vam brže donijeli hranu i piće, vjerojatno će se osjećati nepoštovano. ‘Uvijek smo imali 'Ja sam poslužitelj, a ne vaš sluga' način razmišljanja’, rekao je Anderson, ‘Mislim da mušterije trebaju zapamtiti da od toga mnogi ljudi žive. A, ako budete svjesni tko vas poslužuje i pružite malo ljubaznosti, to će vama kao omogućiti bolje iskustvo objedovanja’.
Konobar iz Dubrovnika oduševio Beograđanina: 'Naručio sam espresso s mlijekom, a onda je donio račun..'
Vlasnici restorana i kafića- platite pošteno svoje osoblje. Ta fora sa 10% napojnice je sano način da trošak osoblja prebacite na gosta, a cijene hrane i pića ionako postavite previsoko.