uzgojena u laboratoriju

Podigla prašinu kolekcijom torbi i kožnih jakni napravljenih od kože s DNK Alexandera McQueena

Tina Gorjanc kolekcija od uzgojene kože s DNk Alexandera McQueena
Foto: Tina Gorjanc Instagram
1/3
20.07.2016.
u 11:40

Mnogi su komentirali korištenje ljudske kože kao nedostatak etike, a Guardian je objavio članak s naslovom: Torbice od ljudske kože nisu moda već kriminal!

U modnom dizajnu posljednjih se godina sve više koriste razne, inovativne tehnologije kako bi se ponudilo nešto novo i nešto posebno. 

Korak dalje otišla je londonska dizajnerica, Slovenka Tina Gorjanc, studentica dizajna na londonskom Sveučilištu Central Saint Martins, koja upotrebljava DNK preminulog britanskog dizajnera Alexandera McQueena kako bi u laboratoriju uzgojila kožu sličnoj ljudskoj kojom se koristi za torbe i kožne jakne u projektu koji je nazvala "Pure Human".

Cilj njezina projekta jest da upozorila na "rupe" u zakonskoj regulativi za područje biotehnologije i tvrdi kako su korporacije otkrile da bi mogle u budućnosti iskorištavati genetske informacije za proizvodnju luksuznih proizvoda jer ne postoji dobra zaštita nečijeg DNK, piše Harper Baazar. 

Gorjanc je do McQueenovog DNK došla iz njegove kose koju je ušio u svoju kolekciju "Jack the Ripper Stalks His Victims" 1992. godine, a da bi zaštitila svoj projekt, Gorjanc je prijavila dva patenta, jedan za materijal uzgojen u laboratoriju, a drugi za zaštitu dizajna. 

 

Ako ste se pitali kada i gdje će se ova kolekcija s DNK Alexandera McQueena moći kupiti, odgovor je da vjerojatno nijedan komad neće biti na prodaju. 

Mnogi su komentirali korištenje ljudske kože kao nedostatak etike, a Guardian je objavio čalank s naslovom: Torbice od ljudske kože nisu moda već kriminal!

Brojne reakcije uslijedile su i na društvenim mrežama...

 

Gorjanc je za svoju kolekciju, koju su mnogi već razgledali na izložbi, bila nominirana i osvojila je prestižnu nagradu MullenLove. To je  nagrada koja se dodjeljuje novim, mladim talentima. 

 

Komentara 1

AO
admini_obrišite_si_mami
12:21 20.07.2016.

a večernji se zdušno priključio reklamnoj kampanji...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije