U modnom dizajnu posljednjih se godina sve više koriste razne, inovativne tehnologije kako bi se ponudilo nešto novo i nešto posebno.
Korak dalje otišla je londonska dizajnerica, Slovenka Tina Gorjanc, studentica dizajna na londonskom Sveučilištu Central Saint Martins, koja upotrebljava DNK preminulog britanskog dizajnera Alexandera McQueena kako bi u laboratoriju uzgojila kožu sličnoj ljudskoj kojom se koristi za torbe i kožne jakne u projektu koji je nazvala "Pure Human".
Cilj njezina projekta jest da upozorila na "rupe" u zakonskoj regulativi za područje biotehnologije i tvrdi kako su korporacije otkrile da bi mogle u budućnosti iskorištavati genetske informacije za proizvodnju luksuznih proizvoda jer ne postoji dobra zaštita nečijeg DNK, piše Harper Baazar.
Gorjanc je do McQueenovog DNK došla iz njegove kose koju je ušio u svoju kolekciju "Jack the Ripper Stalks His Victims" 1992. godine, a da bi zaštitila svoj projekt, Gorjanc je prijavila dva patenta, jedan za materijal uzgojen u laboratoriju, a drugi za zaštitu dizajna.
A photo posted by t.gorjanc (@tina.gorjanc) on
Ako ste se pitali kada i gdje će se ova kolekcija s DNK Alexandera McQueena moći kupiti, odgovor je da vjerojatno nijedan komad neće biti na prodaju.
Mnogi su komentirali korištenje ljudske kože kao nedostatak etike, a Guardian je objavio čalank s naslovom: Torbice od ljudske kože nisu moda već kriminal!
Brojne reakcije uslijedile su i na društvenim mrežama...
Alexander McQueen's DNA used for human leather handbag design project; !! lack of #biodata ethics & legislation !! https://t.co/IHcmwhTtW6
— Shaz Jameson (@shazjameson) July 19, 2016
'Alexander McQueen's DNA turned into human leather goods.' I find this disturbing on so many levels.
— Kari Alstad (@MsAlstad) July 18, 2016
https://t.co/1sgFEtmGlg via @dezeen
Gorjanc je za svoju kolekciju, koju su mnogi već razgledali na izložbi, bila nominirana i osvojila je prestižnu nagradu MullenLove. To je nagrada koja se dodjeljuje novim, mladim talentima.
A photo posted by t.gorjanc (@tina.gorjanc) on
a večernji se zdušno priključio reklamnoj kampanji...