Tehnološki napredak

Kupci u ulogama blagajnice u borbi protiv dugih redova

'14.09.2010.Zagreb,Plus card express nova usluga u superkonzumu gdje kupci sami skeniraju robu-kupac Valent Jurisa  Photo: Davor Visnjic/PIXSELL'
Foto: 'Davor Visnjic/PIXSELL'
1/5
25.09.2010.
u 13:10

U istraživanju agencije Heraklea, 30 posto Hrvata smatra da se redovi i čekanja mogu smanjiti. Hrvati u redovima čekaju čak 9.6 minuta, a ispred njih je 3,9 ljudi

Koliko puta ste se našli u redu u trgovini s desetak ljudi ispred vas? Blagajna vam se nikada nije učinila daljom, vama se žuri, a djeca neumorno skaču jer je i njima već pomalo dosta. Posljednje istraživanje provedeno ove godine pokazuje kako Hrvati sve dulje čekaju u redovima i sve je više ljudi ispred njih u odnosu na 2008 godinu. U prosjeku čekamo 9,6 minuta i nalazimo se na 6. mjestu u Europi s prosječnim vremenom čekanja i po nezadovoljstvu čekanjem, pokazalo je istraživanje agencije za "mystery shopping" Heraklea. Najkraći su redovi u Švedskoj.

Bez čekanja na blagajni

No, čak 30 posto hrvatskih kupaca smatra da se nešto može poduzeti kako bi se smanjili redovi. Izgleda da su i u pravu. Čekanje možda uskoro neće biti svakodnevica u trgovačkim lancima. Zahvaljujući tehnološkim inovacijama, postoji opcija za sada dostupna tek u jednoj zagrebačkoj Konzumovoj trgovini u cijeloj našoj regiji - tzv. self scanning kupnja.

Ručni skener omogućava kupcu da sam skenira proizvode i odlaže u košaru, a u svakom trenutku na aparatu se vidi koliko je potrošeno novca. Najveća je prednost ipak ušteda vremena, a blagajnica na posebnoj kasi ispisuje račun na osnovi informacija iz skenera.
– Nikad nisam volio ići u kupnju, a sada mi je zanimljivo i već sam drugi put ovdje. Brzo ide, štedi se na vremenu i, što je najvažnije, uvijek vidim koliko sam točno potrošio – zadovoljan je Zagrepčanin Valent Juriša.

Skener još na provjeri

Usluga kupovanja ručnim skenerom tek je u probnoj fazi, a omogućena je kupcima s Konzum Plus Card karticom. Uvođenjem skenera, računalo se i na mogućnost krađe proizvoda.
– Postoji sustav zaštite, ali ponajprije idemo s povjerenjem prema kupcu. Osim toga, kupac svojim imenom stoji iza te kupnje. Taj je sustav povlastica za naše vjerne kupce. Štedi se novac, energija, vrijeme, a cijelo vrijeme troškovi su pod kontrolom – ističe voditelj projekta Ante Tandara.

Za sada u Hrvatskoj osim ručnog skenera postoje i samoposlužne blagajne, primjerice u Mercatoru. Funkcija im je također smanjivanje redova i skraćivanje čekanja, ali su pogodnije tek za kupce s manjim brojem artikala jer je potrebno svaki artikl izvaditi i skenirati te ga staviti u vrećicu ili ponovo u kolica, dok je pri kupnji sa skenerom vađenje iz košarice na traku pa stavljanje robe ponovo u košaricu potpuno izbjegnuto. U budućnosti se planira uvođenje ručnih skenera u još neke trgovine.

 

 

 

 

 

 

Ključne riječi

Komentara 8

DU
Deleted user
15:00 25.09.2010.

Ne dopada mi se što u članku nisu pohvalili trg. lance gdje se munjevito obavi taj dio posla oko naplate na blagajni. Primjerice Lidl gdje se kupac čudi kako su uspjeli tako \"izdresirati\" kadrove od tih istih prodavača i prodavačica koji/koje se u drugim trgovinama vuku sporo poput puževa pobjeglih Crnogorcima. U Metro su recimo unaprijedili naplatu tako da su uveli monitore s ekranima osjetljivim na dodir i laserske printere umjesto tintnih. Rezultat? Sada se čeka još dulje jer se blagajnice nonšalantno poigravaju s utipkavanjima u nove monitore i još ih uprava obvezuje da utipkavaju preko njih i broj kupaca koji je u redu na dotičnoj blagajni, što odnese još 15-20 sek. kupcu koji čeka. Toliko se čeka u rađaonicama! Ali su zato izvjesili ponosno slike svih svojih prodavača i prodavačica po odjelima gdje redovito nije moguće locirati prodavača, ali mu se zato morate sklanjati s puta između polica kad projuri na viljuškaru. U Konzumu pak blagajnice ne samo da ofrlje rade posao nego se čak spremno odazovu na kojekakve poticaje za razgovor s kupcima, zahvalni što su malo \"proćakulali\" dok ostali kupci čekaju u redu. Trenutno je hit objašnjavanje umirovljenicima da će im plava kartica stići poštom na kućnu adresu - dok to prodavačica objasni, a umirovljenik shvati naposljetku, ode minuta-dvije...

OB
-obrisani-
12:58 26.09.2010.

Konzum ima NAJSPORIJE BLAGAJNICE!!!!!! Zasto je tome tako ja neznam ali je cinjenica da uprava K0onzuma na taj nacin salje poruku da ih i nije puno briga za kupce vec za njihov novac! Nasuprot njima (ja redovno kupujem u Konzumuu da nebi bilo nismo znali) udrugom ducanu u kojem ja kupujem ide sve po loju, brzo i bez guzvi.Taj drugi ducan je Lidl. Tek sporadicno kupujem u Metrou gdje su blagajnice brze skoro kao u Lidlu. Getro je katastrofa po svakom kriteriju a Merkator neka zalosna sredina. No ostaje gorka cinjenica da su Konzumove blagajnice prestrasno spore i red bi bio da ih se zamjeni ovim spravama a njih posalje puniti police i navlaciti voce i povrce pa da vide kako se placa mora radom zasluziti.

OB
-obrisani-
10:01 27.09.2010.

inter seljacino, znaci zato sto blagajnice imaju male place one se onda svete kupcima?! Znas sto mamlazu ti i te tvoje blagajnice mozete ici u 3PM kriplu bahati fuj! Posto si polupismeni seronja necu ti ni pokusati savjetovati da pokusassas dokuciti pojam KUPAC.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije