Komplimenti se isplate, barem kada je u pitanju brza hrana. Austrijski ekonomisti dokazali su tu tvrdnju pošto su kupili 800 porcija kebaba i 100 kuglica sladoleda.
Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe.
Cilj je bio ustanoviti učinak pohvale i priznanja u interakciji kupca i prodavača.
Uputa je bila da na kraju narudžbe izgovore rečenicu: "Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu".
Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale.
Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto.
Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da "postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja".
Sudionici eksperimenta nisu se zbog njega udebljali. Nakon mjerenja količine, sladoled su dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama.
znaju privući kupce