Mokro i zamagljeno vjetrobransko staklo nije idealan početak dana. Brojni su uzroci kondenzacije u automobilu ujutro, ali najviše je uzrokovana zbog previše vlage u vozilu. Stoga Mirror donosi nekoliko savjeta za otkrivanje korijena problema i uklanjanje kondenzacije kada ste u žurbi.
Prvo što treba učiniti je provjeriti odakle vlaga ulazi u automobil. Edmund King, predsjednik tvrtke za pomoć na cesti AA, rekao je da ponekad uzrok mogu biti vlažni kaputi i čizme, kao i filter za pelud koji je pun vode. No, najvjerojatniji odgovor je da je kondenzacija uzrokovana curenjem.
Maslinovo ulje kao sredstvo za čišćenje? Evo gdje će napraviti 'čuda':
“Prvo provjerite filtar za pelud – nalazi se na ulaznoj strani grijača, često ispod ploče ili u plenumskoj komori, području ispod vjetrobranskog stakla u odjeljku motora. Onda pogledajte prostor za rezervni kotač i potražite znakove prodora vode, obično curi oko stražnjih svjetala ili kroz brtvu vrata prtljažnika. Voda također može curiti kroz pregradu. Ovo je ploča između stražnje strane armaturne ploče i odjeljka motora”, objasnio je.
Ako se otkrije curenje, King kaže da je najbolja stvar koju vozači mogu učiniti je obrisati vodu starim ručnicima i začepiti izvor curenja.
"Uklonite vlažne otirače, odjeću i čizme, osobito noću, i ostavite ih da se osuše", rekao je. “U sunčanim danima kada je automobil parkiran na prilazu kuće, otvorite prozore da uđe malo svježeg zraka. Sustavi klimatizacije isušuju zrak prije nego što ga ohlade ili zagriju, pa ih koristite tijekom vožnje kako biste dovršili proces sušenja. Ako u automobilu vozite mnogo putnika ili životinja, pobrinite se da je dobro prozračen jer vlaga u njihovom dahu brzo zamagli stakla."
Kada se negdje žurite, nije uvijek moguće ići uokolo tražiti curenje ili izvor zaraze vodom. No, ako ipak planirate voziti, bitno je da prvo očistite kondenzaciju s vjetrobranskog stakla. To je ključno za sigurnost vas, vaših suputnika i drugih sudionika u prometu, ali je također protuzakonito voziti s bilo kojim oštećenjem vida.
“Uključite ventilaciju na najjače, ali bez grijanja za početak i usmjerite ga prema svojim prozorima. Postupno povećavajte toplinu tijekom nekoliko minuta. Ako imate instaliran, upotrijebite svoj klimatizacijski sustav za sušenje zraka”, zaključio je stručnjak.
Kada smijete uključiti svjetla za maglu, a kada zbog toga možete dobiti kaznu?
Zimi uvijek ima vlage u autu. Moj savjet: prilikom pokretanja ventilatora za osušit stakla, obavezno prebacite na usisavanje vanjskog zraka, nikako cirkulaciju unutarnjeg. Stakla će vam za kratko vrijeme biti suha.