Nigdje stručnjaka

"Nitko nam nije znao montirati sjedalicu"

auto sjedalica
27.05.2010.
u 12:00

- Samo želimo zaštititi svog sina, biti sigurni da ga ispravno vozimo – ističu Franolići.

Aleksandar i Željka Franolić prošlog su tjedna sudjelovali u lančanom sudaru u zagrebačkoj Novoj Branimirovoj koji je izazvao pijani vozač. S njima se u automobilu vozio i petomjesečni sin Filip.

Od telefona do telefona

Na sreću, u sudaru nitko nije ozlijeđen, ali roditelji su se ozbiljno uplašili za sigurnost svoga djeteta, osobito s obzirom na prometnu nesreću kod Koprivnice od čijih je posljedica u ponedjeljak preminula beba. Problem se javio kada su nakon sudara promijenili automobil, budući da su sjedala drukčija pa i sjedalica drukčije stoji. Želeći svoje dijete maksimalno osigurati, mama Željka krenula je u potragu za mjestom na kojem bi joj educirane osobe mogle pokazati kako pravilno postaviti dječju autosjedalicu.

– Neugodno sam se iznenadila već nakon prvog telefonskog poziva, i to u trgovini Adax, u kojoj sam kupila autosjedalicu. Ondje su mi kazali kako nitko od prodavača nije educiran da mi pomogne – priča Željka. Brižna mama nije odustala te je nazvala infotelefon HAK-a. Nakon brojnih prespajanja poziva, proslijedili su je u poslovnicu u Sigetu, gdje su je nakon kraćeg razgovora uputili da se javi u servis. S velikim upitnikom iznad glave shvatila je da automehaničari nisu prava adresa. Sljedeći poziv uputila je udruzi Roda.

– Ondje su me ozbiljno shvatili, ali i rekli da članovi udruge s vremena na vrijeme organiziraju preglede autosjedalica. Rekli su mi su da na njihovim internetskim stranicama pratim kada će biti objavljen datum i mjesto sljedećeg pregleda – kaže.

Na pregled – u lipnju

Mladoj mami to nije bilo dovoljno jer je htjela što je prije moguće osigurati malenog Filipa. Pročitavši u Večernjaku izjavu Josipa Mataije, voditelja Odsjeka za prometnu preventivu u Ravnateljstvu policije, kako su razlozi stradavanja djece u automobilima često to što mališani nisu prikladno smješteni u sjedalicima ili sjede nevezani, zaključila je da će potrebne savjete dobiti od policije.

U Heinzelovoj je razgovarala s policijskim djelatnikom koji je bio iznenađen njezinim pitanjem o pravilnom postavljanju sjedalice.

Djelatnik se, priča Željka, začudio odakle joj ideja da s takvim upitom zove policiju. Poručio joj je kako policija nema službu koja bi joj mogla pomoći te dodao kako on svoju sjedalicu montira sam.

– Ostala sam u šoku – kazala je Željka, koja nakon cijele pustolovine nije pronašla nikoga tko bi joj mogao pomoći. Njezine tvrdnje provjerili smo u Adaxu, no na naš upit Martina Miškec-Tuk iz marketinga te tvrtke odgovorila je kako su sve njihove prodavačice obučene pravilno postaviti sjedalicu. Iz MUP-a napominju kako s HAK-om i udrugom Roda organiziraju javne tribine te provode preventivne akcije tijekom kojih se nadzire korištenje autosjedalica prilikom prometovanja vozila, dijele edukativne brošure i savjete vozačima te besplatno pregledavaju autosjedalice. Ivana Zanze, izvršna direktorica udruge Roda, objasnila je kako u Zagrebu jednom mjesečno organiziraju besplatan pregled autosjedalica na parkiralištu MUP-a u Heinzelovoj. Sljedeći pregled bit će 5. lipnja.

Ključne riječi

Komentara 15

JA
Ja99999
14:34 27.05.2010.

1. sjedalica koja je sudjelovala u sudaru vise nije ispravna i nebi se trebala koristiti. 2. u Zagrebu sam i voljna sam pomoći!

AN
AnaB1982
14:45 27.05.2010.

jel dobila uputstva? u uputstvima je lijepo nacrtano kako se pravilno postavlja sjedalica... pa nije valjda mutava

A2
angelina_2
13:02 27.05.2010.

u nasoj drzavi vrlo je moguce da prodavacice nisu educirane kao ni hak ni policija... udruga RODA ima organizirane preglede ali doticnoj je to kasno... ali isto tako smatram da je doticna otisla na forum, kontaktirala nekoga tko sudjeluje u projektu sigurno u autosjedalici da bi joj netko izasao u susret i nasao se s njoj te joj pokazao sto i kako... Ja nisam u Zagrebu i nisam u udruzi ali da sam tamo, drage volje bi joj prva izasla u susret i objasnial i pokazala...vjerujem da nisam jedina

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?