Trik do trika

O kupnji odlučuju izlog, svjetlo i glazba, a ne vi

kupovina
Marija Lovrenc
26.10.2010.
u 09:00

Posao je trgovca da proda kako zna i umije, a marketinški trikovi tu su da mu pomognu.

Raskošno uređen izlog kao iz bajke natjera vas da uđete. Najljubazniji osmijeh prodavačice koji ste ikada vidjeli, zaslijepi vas na samom ulasku u trgovinu. Uredno složene police, blještavi natpisi sniženja, ugodna umjereno glasna glazba... 

Sve kreće od izloga 

Niste ni trepnuli, a već ste potrošili i više od planiranog, a sve to zahvaljući genijalnim marketinškim trikovima koji vas uvijek iznova zateknu nespremne. 

Ipak, posao trgovca je da proda kako zna i umije, pa makar to bilo loše po vaš ionako prazan novčanik. Marketinški trikovi započinju već kod samog ulaska u trgovinu. 

– Lijep izlog je poziv da se uđe u trgovinu, izgled prodavaonice razlog da se ostane, a prodavačica razlog da se kupi! Sve je marketinški osmišljeno. Najsitniji artikli nalaze se kod blagajne, a najvažnije stvari često su smještene u pozadini trgovine poput primjerice kruha i mlijeka u trgovačkim lancima – ističe Aleksandra Ivljev zadužena za razvoj poslovanja u agenciji za mystery shopping Heraklea. 

Različite akcije poput kupi jedan, drugi gratis, 3 za 2, kričavi natpisi o akcijama i sniženjima, trgovački su trik koji uvijek pali. 

– Kupci donose odluke u kupnji na temelju emocija. Primjerice, riječ “samo” ispred nekog iznosa je marketinška fora. Zbog silnih akcija, kupac ima osjećaj da je nešto dobio – kaže Aleksandra Ivljev. 

Umjereno je idealno 

O osvjetljenju u trgovini, pak, ovisi kako će neki proizvod izgledati i biti prezentiran. Posebno istaknuti i osvijetljeni proizvodi privlače veću pažnju kupaca. Glazba je detalj koji kupce navodi da ostanu duže u trgovini ili da izlete odmah iz nje! 

– Umjerena glasnoća glazbe je idealna u trgovinama. Zbog preglasne glazbe, otežana je komunikacija s prodavačem. Neki dućani za mlade, unatoč otežanoj komunikaciji, imaju glasnu urbanu glazbu – kaže Aleksandra Ivljev. 

Ključ svake kupnje ipak je trgovac zbog kojeg ćete kupiti sve ili ništa!

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar korisnica
korisnica
10:42 26.10.2010.

Sjećam se jednog članka ( ne znam da li je bio na VL ili negdje drugdje, no) gdje se pisalo o tome kako ljudi ne vole treštanje glasne glazbe dok kupuju u shopping centru. Što je bila i istina, zaista su neki puštali preglasnu glazbu gdje bi otjerali kupce. Meni recimo najviše od svega u trgovinama smeta kada me prodavačice zaskoče i stoje ko pesi hoću li nešto kupiti ili ne. Kada me se par puta pita da li trebam pomoć, iako sam se izjasnila da ne treba. Kupcu se treba dati da diše. Ako će trebati pomoć kod nekakvog izbora komada obleke, broja, sam će pitati prodavača/icu za pomoć.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije