Riječi imaju veliku ulogu u djetetovu razvoju, a ako im roditelji pričaju, to može pojačati aktivnost dječjeg mozga, pokazuju najnovija istraživanja. U djetetovoj dobi od samo tri mjeseca riječi imaju veći utjecaj na njih od zvukova, uključujući i glazbu.
Istraživanje pokazuje da će djeca koja čuju riječi prije kategorizirati slike od one djece koja čuju samo tonove. Grupi od 50 djece u dobi od tri mjeseca znanstvenici su pokazali niz slika s ribama, a slike su bile popraćene riječima ili zvukovima.
Zatim su djeci pokazali jednu pokraj druge sliku ribe i dinosaura te pratili koliko će se dugo dijete zadržati na kojoj slici. Djeca kojoj su pokazane slike popraćene riječima gledala su dulje u ribu, što znači da su je i kategorizirala u mozgu, izvijestio je časopis Child Development.
– Za djecu od samo tri mjeseca riječi imaju poseban utjecaj koji podupire mogućnost da se formiraju kategorije. Ovo otkriće dokaz je da su riječi povezane s kategorijom objekta – rekla je istraživačica Susan Hespos sa Sveučilišta Northwestern u Illinoisu.
Ovdje ne prestaju mogućnosti dječjeg mozga. Prijašnja istraživanja pokazala su kako djeca mogu razumjeti kompleksne misli u dobi od godine dana.