Davno je bilo kad je Zagrepčanka Vesna Bičak-Dananić izišla iz knjižare sa čak sedam knjiga pod miškom. Kriza i obiteljski život promijenili su prioritete, ali zato nije bilo šanse da propusti trodnevnu akciju Profila u zagrebačkoj Tvornici gdje se knjige prodaju po svega tri, pet, deset i najviše 60 kuna i čiji su organizatori u samo dan i pol imali kupaca gotovo koliko proljetos u tri dana.
– Baš je lijep osjećaj da se knjiga može tako jeftino kupiti – kaže naša sugovornica.
Knjige većini nisu pri vrhu popisa onoga što se mora kupiti.
– Upravo sam doputovao iz Zagreba u Split, u autobusu nitko osim mene nije ništa čitao. Istodobno, Olja Savičević-Ivančević proslijedila mi je mail u kojem joj netko piše da joj je knjiga odlična, da kruži, a ta osoba dobila ju je peta u lancu. Dakle, i oni koji čitaju, rijetko kupuju – iskren je Kruno Lokotar, urednik iz Algoritma.
Kriza je sve samo pogoršala. U Mozaik knjizi kažu da je prodaja smanjena 20 posto u odnosu na prijašnje godine. Krizi, pak, ponajbolje odolijevaju razni priručnici, od tzv. self-help literature do knjiga o odgoju djece, a uočljivo je i da ljudi prate liste bestselera. Kako god bilo, uzeti knjigu višestruko se isplati. Među ostalim, prema istraživanju sveučilišta Sussex, čitanje za 68% smanjuje stres, više nego slušanje glazbe (61%) ili šetnja (42%).
Danas svi tiskaju knjige u Kini, tako da i jesu prilicno jeftine. No, buducnost su ipak e-readeri i e-knjige...