Velik gospodarski i društveni zaokret u promjeni navika i ponašanja koji je donijela pandemija najviše je utjecao na trgovinu i navike kupaca. Brojni ljudi diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, prešli su na online kupovanje, a dio njih stekao je i trajne navike jer su im se svidjele prednosti takve kupnje.
S rekordnim rastom e-trgovine narasli su i apetiti kupaca koji zahtijevaju sve veću komociju i pažnju od strane svih u procesu kupovanja – od trgovine do kurirske tvrtke, odnosno poštanskog operatora koji će dostaviti kupljenu robu. Zbog rasta prometa i očekivanja korisnika tvrtke su dodatno intenzivirale napore u transformaciji poslovanja koje će korisnika postaviti u glavni fokus tvrtke. Jedna od takvih domaćih tvrtki je Hrvatska pošta koja se zahvaljujući ulaganjima i razvoju poslovanja, prometnula u lidera digitalne transformacije u Hrvatskoj.
Transformaciju već osjećaju i korisnici jer je Hrvatska pošta ove godine otvorila nov dostavni kanal – paketomate – a sada je ubrzala i dostavu paketa u gotovo cijeloj Hrvatskoj uslugom brze dostave Paket24. Tako je korisnicima diljem zemlje omogućena dostava paketa za manje od 24 sata, a to se odnosi na 97% svih paketa koje dostavlja Paket24, uključujući i proizvode naručene sa Žutog klika, internetske trgovine Hrvatske pošte.
Paketomati su automatizirani uređaji s pretincima različitih dimenzija i nov su dostavni kanal Hrvatske pošte koji mijenja način na koji primamo i šaljemo pošiljke. Dostupni su svaki dan u tjednu, od 0 do 24 sata, a korisnici mogu beskontaktno preuzimati i slati svoje pakete u vrijeme kada im najviše odgovara, ali i vraćati robu kupljenu u e-trgovinama. Na paketomatima se isporučuju i paketi velikih svjetskih trgovina poput Amazona, About You i Zalanda s kojima Hrvatsku poštu veže partnerski odnos. Za dostavu i otpremu pošiljaka s paketomata također brine usluga Paket24. Do sada je već postavljeno više od 100 od ukupno 300 paketomata, koliko će ih biti širom Hrvatske do kraja iduće godine.