Zadnji kvartal prošle godine zabilježio je najveći rast tržišta informatičke tehnologije u zapadnoj Europi, za 4,2 posto. Rasla je i prodaja velikih kućanskih uređaja (+2,2%), a slijede ih mali kućanski uređaji (+1,8%), dok oporavak još nije pokazao sektor uredske opreme i fotogrupacija, govore rezultati "GfK TEMAX® Western Europe“.
Pozitivni trendovi u IT sektoru odraz su novih kupnji prijenosnih računala te fleksibilno/mobilno osiguranje pristupa internetu, a izgleda da će to biti i osnovna karakteristika u 2010. godini. U nekim zemljama, poput Francuske i Njemačke, zabilježena je daljnja zamjena starih stolnih računala novima pa je i ta kategorija u porastu.
Kod nabavki novih velikih kućanskih uređaja, kupci se vode obilježjima energetski učinkovitih proizvoda. Tako su zemlje poput Austrije i Švedske već u zadnjem kvartalu prošle godine imale dvoznamenkasti rast prodaje ovih uređaja. Iza njih slijede Njemačka, Italija i Francuska. U Austriji je, posebno zbog dobivanja povrata od 100 eura po kupnji uređaja, zabilježen veći skok kupnje hladnjaka i zamrzivača s oznakom A++.
Prodaja malih kućanskih uređaja porasla je posebno u vrijeme božićnih blagdana (+1,8%) i to naročito u Njemačkoj, Francuskoj, Španjolskoj i V. Britaniji. Ističe se prodaja aparata za kavu te nove generacije usisavača – ekološki modeli s niskom voltažom i velikim učinkom usisavanja.
Raste prodaja televizora ravnih ekrana, koja čini gotovo polovicu prodaje u ovom sektoru. Kvalitetna slika (Full HD) nagnala je potrošače da nabavljaju drugi ili treći televizor za svoje kućanstvo. Za 2010. godinu predviđa se daljnje pozitivne pomake prvenstveno zbog LED tehnologije.
Sektor uredske opreme u padu je 2,6 posto prošle godine premda postoje velike razlike po zemljama. Po pozitivnim trendovima vode Nizozemska, Italija i Švedska; slijede Belgija i Francuska dok ostali imaju negativan trend.
Tržište fotoopreme još je u negativnom trendu. U 2010. godini očekuju se neke inovacije na proizvodima koje bi mogle potaknuti pozitivne pomake.
Tržište telekomunikacija palo je za 3,2 posto, a pozitivni se pomaci sada očekuju zbog interesa potrošača za „smartphones“ i „touchscreens“. Tako se, na primjer, u Njemačkoj u prvom kvartalu ove godine na šest mobilnih telefona kupovao jedan „smartphone“.
Raste prodaja računala i televizora ravnih ekrana
Kod nabavki novih velikih kućanskih uređaja, kupci se vode obilježjima energetski učinkovitih proizvoda.
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.