razumijete li ih uopće?

'Slay', 'Rizz', 'Bussin': Što znače ovi čudni izrazi koje vaša djeca koriste? Vodič kroz tajni jezik Gen Z-a

shutterstock
01.02.2025.
u 07:00
Poslušaj ovaj članak
00:00 / 00:00

Važno je napomenuti da se ovaj sleng neprestano mijenja i evoluira.

Međugeneracijski jaz nikada nije bio izraženiji nego danas, posebno kada je riječ o komunikaciji. Razumijevanje suvremenog slenga nije samo trend, već potreba za kvalitetnijom komunikacijom između različitih generacija, bilo u obiteljskom okruženju ili na radnom mjestu.

Generacija Z, koja uključuje mlade rođene između kasnih 1990-ih i ranih 2010-ih, te Generacija Alfa, rođena nakon 2010. godine, razvile su jedinstveni način komunikacije koji se konstantno mijenja i evoluira kroz društvene mreže, posebice TikTok i Instagram.

Najpopularniji izrazi Generacije Z:

  • Boujee - označava nešto visoke klase ili ‘fensi’, često s dozom ironije
  • Bussin’ - koristi se za nešto što je izvanredno, najčešće hranu
  • Cap/No Cap - ‘cap’ znači laž, dok ‘no cap’ znači istina
  • Fam - skraćeno od ‘family’, koristi se za bliske prijatelje
  • Slay - raditi nešto iznimno dobro
  • Tea - tračevi ili zanimljive informacije
  • Ghosting - naglo prekidanje komunikacije bez objašnjenja
  • Simp - osoba koja pretjerano ugađa drugima u nadi za romantičnom vezom
  • Stan - biti veliki obožavatelj nečega (kombinacija ‘stalker’ i ‘fan’)
  • Vibe check - procjena nečijeg raspoloženja ili energije

Izrazi Generacije Alfa

  • Rizz - skraćeno od ‘charisma’, označava sposobnost šarmiranja drugih
  • Skibidi - proizašlo iz popularne animirane serije, koristi se za opisivanje nečeg čudnog
  • Sigma - označava popularnu, dominantnu osobu ili vođu
  • Gyat - uzvik iznenađenja ili divljenja
  • Aura - način na koji osoba zrači; ‘negative aura’ znači da netko nije cool
  • Brain rot - stanje kada netko provodi previše vremena online
  • Fanum tax - krađa hrane od prijatelja
  • Ohio - koristi se za opisivanje nečeg čudnog ili ‘cringe’

Važno je napomenuti da se ovaj sleng neprestano mijenja i evoluira. Ono što je popularno danas, za nekoliko mjeseci može biti potpuno zastarjelo. Izrazi se često rađaju kroz virale na društvenim mrežama i brzo se šire globalnom internetskom zajednicom.

Razumijevanje ovih izraza može pomoći u boljoj komunikaciji s mlađim generacijama, ali treba biti oprezan s njihovom upotrebom - ništa nije gore nego kada starije generacije pokušavaju ‘zvučati mlado’ koristeći zastarjele izraze.

GALERIJA: Želite znati laže li vam netko tijekom razgovora? Obratite pozornost na ove znakove!

1/5

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije