Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 45
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Recenzija novinara

Testirali smo: Koje prijevozno sredstvo je najbolje za grad i zašto se više ne želimo znojiti u javnom prijevozu

Pevex
Foto: Shutterstock
1/8
05.07.2024.
u 11:24

Tražili smo rješenje za probijanje kroz gradske gužve i mislimo da smo ga našli

Svatko tko je bar jednom zapeo u gužvi u gradu zna onaj osjećaj kada netko na romobilu prođe pokraj kolone automobila i nestane u roku keks iz vidokruga. S obzirom na prednosti, nije ni čudo, no koliko vremena mogu zaista uštedjeti i jesu li zbilja bolji za svakodnevnu vožnju? Odlučili smo istražiti koje prijevozno sredstvo je bolje za odlazak u centar grada u vrijeme špice: električni romobil, automobil, javni prijevoz ili dobre stare cipele?

Kako smo testirali?

Foto: Screenshot Google Maps

Ruta je bila jednostavna, odlučili smo otići do Botaničkog vrta i vratiti se preko Savske i Novog Zagreba. Ukupna udaljenost je oko 13,5 km, a dogovor je bio da dođemo do ulaza u Botanički vrt, napravimo predah i selfie i nastavimo dalje. To znači da će oni u javnom prijevozu morati izaći i čekati novi tramvaj, a oni u automobilu morati potražiti parking. Testirani romobil je Tecro Electric Scooter X10 WTS, automobil osobni, javni prijevoz je bila kombinacija autobusa i tramvaja, a tenisice – platnene.

Idealan električni romobil za sve situacije

Tecro X10 WTS nas je oduševio, i one koji su vozili druge električne romobile i one koji su prvi put probali tako nešto. Motor je dovoljno snažan da potegne uzbrdo i omogućuje brzinu do 25 km/h, što ga čini idealnim za brzo kretanje kroz grad bez da imate problema s organima zakona. Za razliku od automobila, koji u zadnje vrijeme više stoje nego se kreću u centru grada, s ovim romobilom možete bez problema zaobići gužve i stići na odredište puno brže.

S jednim punjenjem, X10 WTS može prijeći oko 40 km, što je više nego dovoljno za dnevne gradske potrebe. Baterija se puni relativno brzo, pa ćete rijetko biti u situaciji da ostanete bez energije. Treba napomenuti da je to autonomija u idealnim uvjetima i da će ovisiti o načinu vožnje, vanjskoj temperaturi, konfiguraciji terena i težini vozača. Kada se sve to zbroji, mi smo redovito prelazili više od 25 km s jednim punjenjem i vožnjom u najjačem modu (mode 3, 25 km/h maksimalna brzina).

Jedna od najvećih prednosti svih romobila je njegova sklopivost. Kad god vam ne treba, možete ga jednostavno preklopiti i nositi sa sobom u ured, kafić ili stan. Iako je težak cca 20 kg, nije problem za ponijeti par stepenica ili do lifta, a ako vam ga se ne nosi, ima i praktičnu ručku kojom ga možete vući kao kofer.

Foto: Pevex

Ono što je prednost u odnosu na većinu “običnih” električnih romobila je suspenzija, 10 inchne robusne gume i ergonomija romobila. Tecro X10 WTS ide jednako dobro po glatkom asfaltu, grbavim cestama, visokim rinzolima i off road stazama. Tamo gdje obični romobili “preslože” kičmu vozaču, Tecro lagano zatrese zglobove i prođe bez problema. Čak i ako se ne vozite po makadamu ili poljima, uvijek je dobro znati da možete skratiti put preko nekog parka i možete biti sigurni da mali kotači neće zapeti u nekakvoj rupi u cesti i katapultirati vas naprijed. Također, za razliku od običnih romobila, Tecro ima dvije kočnice, kao i bicikl, a ne kombinaciju elektronske kočnice i zadnje kočnice.

Još jedna stvar koja ga izdvaja od konkurencije je i velika platforma za stajanje na kojoj se većina ljudi može normalno smjestiti i premještati tijekom vožnje ovisno o konfiguraciji terena, a ne stajati s pola stopala na romobilu.

Za kraj, TECRO X10 WTS dolazi opremljen sa snažnim LED svjetlima, što je ključno ako znate da ćete se vraćati s njim u kasne večernje sate ili ga planirate redovno koristiti i zimi kada su dani kraći.

Kako smo prošli?

Romobil

Tecro je pobjednik našeg testa po mnogim kriterijima. Iako je brzina bila tu negdje kao i automobil, mrvicu preko sat vremena, na električnom automobilu smo bili apsolutno najkomotniji. Od činjenice da smo išli putem kojim smo mi htjeli, do toga da nismo morali čekati prijevoz, nismo ga morali dijeliti ni s kim drugim i trošak putovanja nam je bio najjeftiniji. Krenuli smo s baterijom “do vrha”, a na kraju nam je ostalo još dovoljno za 5-10 km. Brzina nam nikad nije padala ispod 25 km/h, doduše, nije bilo velikih uzbrdica na ruti, ali bilo je dosta uskih nogostupa i prolaza. Dio po Novom Zagrebu je bio milina, široki nogostupi, puno mjesta za prolazak i gladak asfalt.

Automobil

Iako najkomotnije prijevozno sredstvo i najbrže u idealnim uvjetima, u automobilu smo se apsolutno najviše živcirali. Više smo vozili u prvoj i drugoj nego u ostalim brzinama, a naći parking je bilo ravno dobitku na lutriji. Iako je povratak bio relativno s obzirom na gužvu, ipak nam je trebalo oko sat i 10 minuta za nešto više od 14 km, što je uključivalo i hodanje od parkinga do ulaza u Botanički vrt. Uvjerljivo najgori dio je bio traženje parkinga, osim toga, troškovi goriva, registracije, osiguranja, guma i održavanja nisu zanemarivi kada se sve zbroji na godišnjoj razini.

Foto: Pevex

Javni prijevoz

Javni prijevoz često nije pouzdan, a to se pokazalo i u našem slučaju. Autobus smo prvo čekali, čekali i još malo čekali. Tramvaj je vozio relativno dobro, ali kad uzmemo u obzir čekanje, presjedanje, ponovno čekanje autobusa, radije ne bi ponavljali. U konačnici smo promijenili 3 autobusa i 2 tramvaja, a trebalo nam je nešto manje od sat i 50 minuta.

Pješke

Sretni dobitnik, kolega koji je morao pješke odraditi rutu je izvadio mobitel i provjerio vrijeme i što kažu Google Maps. Plus 33 Celzijeva stupnja i preko 3 sata pješačenja označilo je u isto vrijeme kraj i početak testa za našeg pješaka koji je odustao u startu i čekao nas na kavi u hladu.

OSVOJI TECRO ELECTRIC SCOOTER X10 WTS

Za sve koji žele voziti ovakav električni romobil, pripremili smo bogati kreativni natječaj! Sve što vi trebate napraviti je opisati svoj najluđi navijački trenutak i zašto zaslužujete osvojiti nagradu, a 3 najkreativnija odgovora osvajaju vrijedne nagrade.

Na natječaj se prijavite ovdje.

Što bi na kraju odabrali?

Tijekom našeg testiranja u Zagrebu, čak i nakon testa, TECRO X10 WTS se pokazao izvanrednim. Vozili smo ga svugdje i svakako, uskim ulicama i parkovima, natrpani stvarima iz dućana, nakon pljuska i svaki put je pružio izvanrednu performansu. Relativno brzo smo prolazili kroz prometne gužve, a ni u jednom trenutku se nismo morali odvojiti od njega. Automobil je brži u idealnim uvjetima, ali takvi uvjeti su uglavnom između ponoći i 6 ujutro pa nisu baš relevantni, ali svakako je bolje od javnog prijevoza.

Za kraj, iako pješke nismo obišli rutu, ne sumnjamo da je romobil bolje rješenje od pješačenja 3 sata po najvećem suncu.

Foto: Pevex

Tecro Electric Scooter X10 WTS je idealan izbor za sve koji žele brz, praktičan i ekološki prihvatljiv način kretanja po gradu. Bez obzira imate li automobil ili ne, ovaj romobil će vam uštedjeti vrijeme i novac, a pritom smanjiti vaš ekološki otisak. Automobil je superiornije prijevozno sredstvo kada pada kiša, ali to ne znači da ne možete ubaciti romobil u prtljažnik i kombinirati prijevozna sredstva ako se radi o ljetnom danu kada ujutro padne pljusak, a ostatak dana je predivan dan.

Vožnja gradom nikada nije bila ovako jednostavna i zabavna. Vrijeme je da i vi isprobate prednosti električnih romobila i pridružite se revoluciji održivog prijevoza i to baš na ovom romobilu. Pridružite se našem nagradnom natječaju i osvojite Tecro Electric Scooter X10 WTS. Samo će jedan sretnik dobiti romobil, a svi ostali pravac u PEVEX po svoj model.

Sadržaj nastao u suradnji s PEVEX-om..

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije