Tin je agresivan, viče i šakama udara stvari i osobe koje su ga naljutile. Prve tri godine čuvala ga je baka, a sada u vrtiću ima problema u igri s vršnjacima. Želi se igrati s odraslima, vratio se i pelenama, požalila se mama.
Uza starije, dijete ne uči vještine suradnje koje vrijede u društvu djece: kako pridobiti pažnju drugog djeteta, kako razmjenjivati igračke, kako podnijeti neuspjeh, kako se dogovarati, prilagođavati, ali i izboriti za sebe na socijalno prihvatljiv način, upozorava stručnjakinja.
– Nedostatak ovih vještina i samome mu teško pada pa kaže da se želi igrati s velikima, a u duši vjerojatno priželjkuje dječje društvo – kaže psihologinja prof. dr. sc. Marta Ljubešić.
Takve te niz drugih informacija, odgovora i savjeta mogu se naći na portalu www.ranaintervencija.org. Razvila ga je Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu u sklopu UNICEF-ove akcije Prve tri su još važnije! Pozitivan razvoj djeteta uvelike ovisi o ranoj identifikaciji poremećaja i pravodobnu upućivanju u primjerene programe te o podršci obitelji.
Roditelji sa sumnjom u razvojno odstupanje kod djeteta, kao i oni koji podižu dijete s razvojnim teškoćama, na portalu mogu dobiti stručan odgovor i potrebne informacije, navela je Lora Vidović, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.
Samo svećenike što dalje od djeteta.