Uspjeh u školi i na fakultetu ne ovisi o trudu koji pojedinac ulaže u učenje, pokazala je studija koju je proveo profesor pedagogije iz Hamburga Rolf Schulmeister. Ako ste pomislili da je riječ o inteligenciji, niste u pravu!
– Nije riječ ni o talentu, nego o motivaciji. Ona se očituje u različitim reakcijama. Kod učenja nemotivirane osobe posvetit će se drugim stvarima, uz obrazloženje da će se 'time zabaviti sljedeći tjedan' – govori Schulmeister za Deutsche Welle.
Profesor kaže da odgađanju obavljanja zadataka pomaže i struktura studija koja u Njemačkoj "razvlači" studente po osam do dvanaest predavanja tjedno, pa studenti ne znaju odlučiti koji će predmet učiti.
U studiji koja je trajala tri godine studenti-volonteri vodili su dnevnik učenja, a na osnovi njega generirano je pet tipova studenata.
– Najbolje prolazi tip "samostalno odlučujem tijekom učenja" koji pokazuje visoki stupanj sposobnosti koncentracije i u jednom satu može nešto naučiti vrlo detaljno. Tako postiže više nego drugi. Njegova su suprotnost studenti tipa "učim malo poslije". Oni, čim postane malo teže, usmjeravaju pažnju prema drugim izvorima, primjerice televiziji ili Facebooku. Tek uoči ispita sjedaju za knjigu – govori Schulmeister.