Umirete od želje za novim Guccijevim cipelama? Ne možete, baš kao legendarna Marylinka, zaspati bez kapljica omiljena parfema? Spremni ste se prodati u dužničko ropstvo za novi par Louboutinovih cipela? To su luksuzi koji su i danas skupi, ali dostupni svima, pa zašto onda nose oznaku ekskluzivni, pita se Dana Thomas, autorica bestselera Deluxe u izdanju Algoritma koji je podigao mnogo prašine u modnome svijetu.
Bez glamura i bez stila
Naime, autorica koja je dvadeset godina provela pišući o tome tko je tko u svijetu mode odlučila je rasplinuti balončiće od sapunice i najtvrdokornijim trendsetericama. Neka od najstrašnijih otkrića koja je odlučila podijeliti sa svijetom uistinu će ovisnicama o modi pomaknuti tlo pod nogama. Modni kralj Giorgio Armani, čije se kreacije prodaju za vrtoglave svote velik je prevarant, tvrdi Dana, dodajući da svoje torbice radi u Kini, u kojoj mladi i potplaćeni Kinezi zdušno lijepe naljepnice “Made in Italy”.
Skupocjeni parfemi, otkriva D. Thomas, mahom su sintetički i proizvode se od najjeftinijih sirovina, a većini su baza naftni derivati. Moda i zvijezde idu ruku pod ruku, a u razotkrivanju lažnog sjaja Hollywood je izvrsno mjesto za potragu. Oscari koje gledaju milijuni u svijetu izvrsni su za nametanje trendova i to znaju svi – glumice, stilisti i dizajneri i zato se tu okreću milijuni. Mislite li da je Julia Roberts slučajno pošla po zlatni kipić baš u Valentinovoj kreaciji? Griješite, ona je imala nekoliko milijuna razloga da zabljesne upravo u toj haljini. Autorica posebno grubom prikazuje Miucciju Pradu za koju tvrdi da je svoje “poslovno carstvo izgradila na tuđim leđima”.