Marc Jacobs u New Yorku nam je
predstavio četu slojevito odjevenih blijedih djevojaka od kojih su neke
podsjećale na kabuki teatar, a druge na broadwayske plesačice na
povratku s probe. Poveznica s njegovim radom za Vuitton upravo je
slojevitost, no cjelokupni styling i izvedba u Parizu bili su potpuna
suprotnost newyorškoj. Vuittonova djevojka je urbana i eklektična putnica.
Na sebe se ne boji zavezati dečkovu košulju kao suknju i navući sako na
koji je sama zašila upadljive džepove i obuti - klompe (viđene također
i na Chanelovoj reviji) ukrašene resama i krznom u kojima se i sam
dizajner naklonio na kraju revije.
Kuća koja je sinonim za
luksuz i ekskluzivnost pod Jacobsovom palicom ponudila je urbani,
mladenački luksuz za hrabre i neustrašive ljubiteljice mode osebujnog
stila kojima ne treba krznena stola (čak i u proljeće) kako bi dokazala
svoj status.
Kad je Vuitton u pitanju, naglasak je na torbicama i kožnatoj
galanteriji. Ovaj put one su bile glomazne i
praktične, s dugim ručkama i ukrašene nakupinama dugih resa i repovima
rakuna u fluorescentnim bojama; nimalo nalik statusnim simbolima s
monogramima iz prošlih vremena.
Potpetice cipela i čizama od prošle
sezone višestruko su se smanjile te ostale na visini od tek nekoliko
centimetara. Razumljivo, uzevši u obzir kako će ih nositi žena u
pokretu.
Kada već govorimo o pokretima, kosa na modelima
izmamljivala je osmijehe u prvim redovima. Sa svakim njihovom korakom,
goleme afrofrizure poskakivale su te podsjećale na pompone američkih
navijačica. Svoju inspiraciju Jacobs je nakon revije precizno
dešifrirao:
- Odjeća za ulicu, hippie i cyber putnice osamdesetih i devedesetih te plemenski punk.
Pradina slatka perverznost
Fascinacija mladošću na pariškim je pistama ove sezone jedan od najčešće propitivanih fenomena, dok se Jacobs tom temom doslovce poigrao, Miuccia Prada,
poznata po svojim psihološkim propitivanjima prije početka rada na
svakoj kolekciji, tu je priču najzanimljivije pretočila na catwalk.
-
Propitivala sam nevinost i mladost, njihovo značenje u današnjem
svijetu koji je potpuna suprotnost - izjavila je u backstageu svoje
revije.
Pradina verzija mladosti i nevinosti za 21. stoljeće
očito je vrlo doslovna. Lolite kose skupljene u pletenice ležerno
prebačene preko ramena nosile su mornarskoplava bolera i hlače visokog
struka s naivnim printevima mačaka i ptica, ali i ponekim ne tako
benignim golišavim motivom. Što se kolekcija bližila kraju, postajala
je sve originalnijom i ljepšom. Najdojmljivije su bile haljine s obiljem kristala i cirkona
(motiv koji je Prada prenijela iz prošle i u ovu kolekciju za Miu Miu).
Krojevi i prozirnost nekih haljina savršeno su dočarali ono što
je modna kritičarka Suzy Menkes nazvala "slatkom perverznošću“ kojom se
Miuccia poigrava u svakoj kolekciji. Miuccia Prada vrsna je modna
teoretičarka, a ne samo dizajnerica. Ima sposobnost analize pojava koje
joj se čine zanimljivima te s tim na umu stvara kolekcije koje nadilaze
sezonske trendove i uvijek su za stepenicu više od svih ostalih.
Pariz
je ove sezone zaista bio nezaboravan. Pucnjevi na pisti i stogovi
sijena kao kulise premašili su sva očekivanja, a Louis Vuitton i Miu
Miu dostojno su obilježili završetak modnog mjeseca i dokazali kako su
neizostavan modni DNK Pariza.
Vuittonova eklektična putnica i Pradino nevinašce
Posljednji dan pariškog Tjedna mode ujedno je i posljednji dan cijelog "mjeseca mode“. I ove sezone čast zatvaranja imaju kolekcije Marca Jacobsa za Louis Vuitton i Miuccie Prade za njezinu drugu liniju, Miu Miu.
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.