Posjedovati neki od Mercedesovih automobila pitanje je statusnog
simbola. Slična je situacija do prije nekoliko godina bila i s
posjedovanjem terenskog ili SUV automobila. Danas je ipak nešto
drukčije, a s obzirom na ponudu i manjih modela, ovakva su vozila
postala dostupnija širem krugu vozača. Percepcija je da su veće izvedbe
primjerenije muškim vozačima, dok su manji za vozačice, a da u tom
smjeru cilja Mercedes novom GLK klasom, jasno pokazuje početak
promocije filmom “Seks i grad“. Dokaz je to da se mnogo očekuje od
pripadnica nježnijeg spola.
Ovim je kompaktnim SUV-om Mercedes-Benz upotpunio bogatu paletu modela,
a da je riječ o vozilu s kojim nema problema ni pri traženju
parkirališnog mjesta u gradu, dokazuju dimenzije. Naime, GLK je dug
452,8, širok 184 te visok 168,9 centimetara. U putničkoj se kabini nudi
dovoljno prostora, a tu je i prtljažnik obujma 450 litara. Pravilne i
oštre linije eksterijera prenesene su i u unutrašnjost. Te dosta
pravilne linije, i samo lagano nakošen središnji greben, izvedene su
kako bi se pokazala čvrsta veza s respektabilnom G klasom. Nama bi se,
pak, više svidjelo da je taj prednji dio malo razigraniji, te da je u
vrhu središnjeg grebena veći display. Ovaj 3,5-inčni djeluje pomalo
smiješno.
Motor, 320 CDI, i druga generacija 4Matic permanentnog pogona na sva
četiri kotača, elementi su kojima se nikako ne može prigovoriti. Snaga
od 225 konja uz 540 Nm okretnog momenta raspoloživog u području od 1600
do 2400 okretaja prebacuje se na kotače pomoću serijskog 7G-Tronic
automatskog mjenjača sa sedam stupnjeva prijenosa. Osim posve
automatskog prijenosa snage nudi se i samostalna promjena stupnjeva
prijenosa pomoću ručice mjenjača, kao i putem polugica na upravljaču.
S obzirom na poglede kojima su nas obasipali tijekom testne vožnje,
vjerujemo da je zanimanje za ovaj model veliko, a u Mercedesu se samo
trebaju nadati da na potražnju neće utjecati globalna financijska kriza.
PRVI TEST Mercedes-Benzova GLK klasa opremljena dizelskim motorom