Uspjeh europskih i nacionalnih zakona koji se sustavno provode u cilju smanjenja broja pušača (veći porezi, objava fotografija posljedica pušenja na ljudske organe, povećanje svijesti, zabrana light oznaka i atraktivnog pakiranja) može se djelomično preslikati i na problem alkoholizma i prekomjernog uživanja alkohola. To je jedan od argumenata Odbora za okoliša, zdravlje i sigurnost hrane Europskog parlamenta koji je izglasao tzv. "Rezoluciju o alkoholu".
– Rezolucija se najviše bavi mjerama za prevenciju alkoholiziranja maloljetnika i vozača. Naime, prekomjerno konzumiranje alkohola Europsku uniju godišnje košta preko 150 milijardi eura, a čak četvrtina prometnih nesreća povezana je s tim problemom. Preko 10.000 ljudi godišnje pogine samo zato što je netko bio pijan za volanom. Nadalje, maloljetnicima treba onemogućiti pristup i konzumaciju alkohola, stoga podržavam i radikalne mjere. Odrasli ljudi su odgovorni za svoje odluke, no na društvu je odgovornost posebne brige o mladima – kazala je članica tog odbora, zastupnica Biljana Borzan, dodajući kako je Hrvatska pri vrhu europske crne liste s 200.000 alkoholičara i potrošnjom od preko 12 litara čistog alkohola po glavi stanovnika, dok je prosjek EU 10,9 litara.
– Alkoholičar je manje učinkovit na poslu, povećava rizik u prometu, potencijalni je nasilnik u obitelji, stvara veći trošak za zdravstvo i općenito teret je cjelokupnom društvu. Borba protiv alkoholizma se ne može voditi samo kroz zdravstvo, već i kroz obrazovanje, socijalnu skrb, poreze, trgovinu, zaštitu potrošača i druge politike – navodi Borzan koja je sudjelovala u izradi rezolucije.
Rezolucijom o alkoholu predlaže se sljedeće:
– obvezne oznake upozorenja na bocama za trudnice i vozače
– strože provođenje zakona o zabrani prodaje alkohola maloljetnicima
– micanje trgovina s alkoholom iz blizine škola i sličnih ustanova
– označavanje kalorijskih vrijednosti u jedinici alkoholnog pića
– uvođenje univerzalne minimalne dobi za kupnju alkohola od 18 godina (u dijelovima EU ona je 16)
– stroža ograničenja za marketing alkoholnih pića
– porezne mjere kojima bi se regulirala minimalna cijena alkoholnih pića
– učinkovitija kontrola kupnje i dostave alkohola preko Interneta
Ima mnogo mladih umirovljenika u punoj snazi pa je to odraz na potrošnju alkohola !