Izbor “Pitanja časti” njemačkog suvremenog dramatičara Lutza Hubnera
hrabar je i izvrstan da se s mladim ansamblom iskuša vrlo osjetljiva
tema na pozornici Gradskoga kazališta Sisak jer kazalište se događa i
izvan metropole kako Zagrebu volimo tepati,
Crna kronika
Dva mladića i dvije djevojke, jedno ubojstvo i jedan pokušaj ubojstva,
psihijatrijsko vještačenje ubojice i pomagača, obnavljanje sjećanja na
traumatičan događaj prepisan iz crne kronike sve je to zahtjevan
materijal koji traži mnogo rada s glumcima širokog spektra sposobnosti.
Njih dvojica žene dijele na one s kojima se vjenčava i na one koje su
samo za postelju. Upravo u tom rascjepu, u bbi za dostojanstvo
cjelokupne ljudske osobe, odvija se redateljska nakana Franke Perković.
Ona vrlo uspješno prokazuje dvojbenu mogućnost inteligentne djevojke da
se izbori za pravo da je se tretira kao cjelovito ljudsko biće.
Žena kao roba
Središnja redateljska linija jasno je ostvarena, a to je da se iz
pozicije žene kao žrtve i robe snažno progovori sa scene. U tom je
smislu uspjela premostiti Njemačku i Hrvatsku kao dvije različite
zemlje, koje dijele mnoge slične probleme, osobito kad su posrijedi
problemi onih koji ništa nemaju osim svog tijela.
Vedran Živolić glasnoćom je nastojao prekriti još uvijek nedovoljno
istančanu sposobnost nijansiranja. Mirna Medaković kao njegova
partnerica uložila je mnogo čara gradeći svoj lik osobito pozorno na
zahvalnim dijelovima zavođenja i na manipulaciji muškom seksualnošću i
grupom koju je stvorila.
Karla Brbić osvojila je tumačenjem posve suprotnog tipa djevojke, koja
dobronamjernošću pokušava obuhvatiti svijet koji joj je nesklon. Silvio
Vovk u ulozi sina turskog emigranta posve nas je uvjerio u mogućnost
“muške solidarnosti” kao široke ceste koja vodi ravno u pakao i zločin.
Ivana Krizmanić ponešto je suspregnuta, ali opravdano diskretna kao
psihijatrica...
Što je nečasno?
“Pitanje časti” Lutza Hubnera u novoj sisačkoj predstavi Franke
Perković uvjerljivo preispituje i isto tako prokazuje patrijarhalno
poimanje časti kao odgoj za nečasno i nepravedno društvo nejednakosti
spolova i klasa u kojem nikome nije dobro, ni žrtvi ni krvniku, kao što
nije dobro ni sluzi ni gospodaru.