Renault je na jesenskom salonu automobila u Parizu pokazao treću
generaciju kompaktnog Meganea. Prošlog smo tjedna na madridskim
prometnicama isprobali što su nam pripremili francuski stručnjaci.
Nakon vrlo ekstravagantne druge generacije, sada se Renault odlučio za
puno smireniji dizajn, pa je Megane uglađeniji i sliči Laguni. Takav
dizajn neke je razočarao, ali ustvari riječ je receptu koji će
osigurati da automobil brzo ne posustane i ne postane dosadan. Tome će
svakako pridonijeti i veća razlika između berline i coupea.
Naime, protekla je generacija, koja se prodavala od 2003., imala samo
minimalne dizajnerske razlike između modela sa 3 i 5 vrata. Razlog je
to zbog kojeg je coupe izvedba bila zastupljena samo 10 posto. Mnogo
veće razlike, s naglašavanjem sportskog karaktera kod trovratnog
modela, trebale bi osigurati udio od 30-ak posto.
Unutrašnjost novog Meganea podignuta je na višu razinu, pa automobil
djeluje mnogo kvalitetnije. Prvi je dojam da je, prema dosadašnjem
modelu automobila, čvršći, a ne možemo se požaliti da smo pronašli
prevelikih zamjerki. Dio koji nam se nije svidio odnosi se na modele s
navigacijskim uređajem koji je smješten na sredini konzole, te previše
“strši”.
Berlina izvedba ima prtljažni prostor od 405 litara, što je 23 posto
više nego na dosadašnjem modelu, dok coupe ima 377 raspoloživih litara
obujma. Renault je poradio na smanjenju buke u putničkoj kabini, te na
lagnom smanjenju ukupne težine.
Može se pohvaliti i posve novim servo uređajem, koji je omogućio mnogo
bolji osjećaj na volanu. Upravljač nudi najraskošnije podešavanje po
dubini u klasi. Novi je peterovratni model dug 4295 milimetara, širok
1808 te visok 1471, dok je coupe niži 48 mm.
Novi je Megane dizajniran kako bi omogućio najbolju sigurnost u klasi.
Naslijedio je dvostruke senzore za bočni sudar i zračne jastuke iz dva
dijela kao na Laguni, koji umanjuju posljedice bočnih sudara.
Peterovratna je izvedba već u prodajnim salonima, a dolazak coupea
očekuje se u početku veljače.
Jedan benzinac i tri dizelaša
Na početku prodaje na našem su tržištu predviđena tri dizelska i jedan benzinski agregat. Riječ je o 1,6-litrenom modelu od 100 konja. Dizelska ponuda kreće sa 1,5 dCi modelom od 85 KS, a tu je i jača izvedba od 105 KS. Top model je 1,9 dCI od 130 KS. Druge godine paleta će se proširiti još nekim izvedbama. Govorimo li o benzincima, mislimo na 1,4 Tce od 130 KS, te dvolitreni od 143 konja. Kod dizelaša očekuje se još 1,5 dCi od 110 KS te dva dvolitraša od 150 i 160 konja.