Ne preokrene li se loš trend smanjenih narudžaba i raskinutih ugovora,
proizvođači namještaja mogli bi se okrenuti polufinalnoj i primarnoj
proizvodnji i ponovno postati sirovinska baza za treće zemlje. U Spin
Valis Grupi narudžbe sa zapadnoeuropskih tržišta, koja su proizvođačima
namještaja bila primarna, u posljednjih nekoliko mjeseci pale su 40
posto. Stoga od Kölna očekujemo i nove kupce i nova tržišta, rekao
je Željko Jelčić, predsjednik uprave Spin Valisa i predsjednik
Udruženja drvoperađivača pri HGK, na danas otvorenom najvećem europskom
sajmu namještaja IMM Cologne.
Na sajmu izlaže više od 1050 uglednih svjetskih proizvođača namještaja
iz 49 zemalja, među kojima i sedam hrvatskih proizvođača namještaja u
organizaciji HGK i uz sufinanciranje resornog Ministarstva šumarstva te
mladi dizajneri iz Intere s Numen grupom. Oči i hrvatskih izlagača
uprte su, doznajemo, u Pakistan, Tursku, Ujedinjene Arapske Emirate,
Rusiju, srednju Afriku, golema i bogata tržišta manje pogođena
recesijom i krizom, a oni se nadaju i konkretnoj podršci Hrvatskih šuma
i Vlade.
– Tražimo veće rabate, 30 posto za finalne proizvode koji imaju sedam
puta veću vrijednost. Kad bi se na hrast i bukvu, koji su naša glavna
sirovina, primijenio rabat od 30 posto, izračunali smo da bismo u 11
mjeseci 2008. uštedjeli 80 milijuna kuna – objašnjava Jelčić koji je
danas na sastanku s ministrom Petrom Čobankovićem iznio zahtjeve i
prijedloge finalista da im se u 2009. daju i veći poticaji i
subvencije, osigura status povlaštenih potrošača električne energije,
da se rokovi plaćanja Hrvatskim šumama produlje na 180 dana te da se
smanji porez na dohodak u toj branši.
Probleme velikih, koji su lani otpustili 3000 radnika, nemaju i male
tvrtke poput Lapibusa koji se nametnuo kao proizvođač ekološkog
dizajniranog namještaja više cjenovne kategorije koji zasad prodaje
jedino u Hrvatskoj. U DI Novoselcu također kažu da u 2008. nisu
osjetili pad u smislu poslovnih rezultata, već u manjim narudžbama.
Zato se okreću zemljama bivše Jugoslavije gdje se još ne osjeća kriza.
IMM COLOGNE Europski sajam namještaja