Sadržaj i oglasi u listu nisu iz iste radionice, no čitatelji za pogreške u oglasima odgovornom drže redakciju

Odgovornost za oglase

30.10.2007.
u 17:34

Posljednjih sam dana čula zamjetan broj čitateljskih primjedaba na Večernji list, a koje se odnose na oglase. Svojedobno sam pisala o tome kako sadržaj lista i sadržaj oglasa ne dolaze iz iste radionice. Za sve novinarske sadržaje odgovorna je, pojednostavnjeno rečeno, redakcija.

Za sadržaj oglasa i svih reklamnih tekstova, koji moraju biti jasno označeni da je baš o njima riječ, odgovara oglašivač. Tako kaže zakon, pa ipak, čitatelji za sve objavljeno drže odgovornom baš redakciju ili, općenitije, Večernji list. Evo primjera:

Čitatelj iz Zagreba htio je svojim unucima kupiti koristan dar pročitavši u Večernjem listu oglas da se uz drugi list, 24 sata, na kioscima može kupiti CD učilica po promotivnoj cijeni od 199 kuna. U oglasu se vidi naslovna stranica CD omotnice na kojoj, među ostalim, piše: “1. – 8. razreda”, a kad je kupljeni CD došao u djedove ruke, shvatio je da je na jednom CD-u obrađen samo jedan razred, što negdje na CD-u sitnim slovima i piše, ali u oglasu se to ne vidi, a ne vidi se ni na kiosku.

Vidi se kada dođete doma i shvatite da, koliko unuka, toliko puta morate dati po 199 kn. Naš se čitatelj osjetio prevarenim, naljutio se i vratio CD. Potom me nazvao požalivši se zbog toga jer reklamiramo prijevaru. Dakako, žao nam je što je čitatelj bio u neprilici, ali ovaj se proizvod prodavao uz druge novine, a Večernjak je samo objavio reklamu.

“Dijelili ste Garnierov promidžbeni proizvod i zanima me kako se moglo dogoditi da na poleđini proizvoda nema deklaracije na hrvatskom jeziku. Smatram to vašim propustom jer ste takav proizvod distribuirali, ali i propustom zastupnika te tvrtke za Hrvatsku.” Našu ispriku imate, a očekujemo reakciju zastupnika, jer, u pravu ste – deklaracija na hrvatskom jeziku zakonska je obveza.
Bez obzira na podjelu odgovornosti za sadržaj i oglase, molim čitatelje da me i dalje obavještavaju o nepravilnostima u oglasima.

Usput obavijest čitateljima, kupcima sabranih djela Ivane Brlić-Mažuranić. Promotivna cijena od četiri kune prve iz serije knjiga (Sunce djever i Neva Nevičica, Regoč), koja je naišla na zaista veliko zanimanje čitatelja, tako da smo je morali dotiskati, vrijedila je proteklih mjesec dana i po toj cijeni možete je kupiti još danas, a od 1. studenoga stajat će 39 kuna kao i ostale knjige.

Želite prijaviti greške?