ŠOKANTNI REZULTATI EuroNCAP-ovo istraživanje rizika od ozljede vratne kralježnice

Opasno čak 80 posto sjedala

02.12.2008.
u 14:00

Gotovo šokantno za autoindustriju zvuče rezultati novog testiranja Europskog programa ocjenjivanja novih automobila (EuroNCAP). Prvi je put EuroNCAP proveo testiranje sjedala automobila pri udaru u stražnji kraj vozila, uslijed kojeg može nastati trzajna ozljeda vratne kralježnice, što je jedna od najčešćih ozljeda pri prometnim nesrećama, pogotovu u gradskoj vožnji.

Sjedala u čak 80 posto testiranih automobila ne zadovoljavaju i trebaju poboljšanje. Od ukupno 25 testiranih vozila proizvedenih ove godine, samo je njih pet ispunilo uvjete. Učinkovitu zaštitu vratne kralježnice pružaju Volvo XC60, Alfa Romeo MiTo, VW Golf VI, Audi A4 i Opel Insignia.

Najlošije je prošlo osam automobila čija su sjedala dobila nedovoljnu ocjenu. Za Daithatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Citroen C5, Ford Kuga, Daithatsu Terios, Peugeot 308 CC i Suzuki Splash naznačeno je kako vozač ili putnici imaju znatno veći rizik dugoročne ozljede u slučaju udara u stražnji dio automobila, čak i pri malim brzinama.

Zanimljivo je da su tri automobila među osam najlošije ocijenjenih (Citroen C5, Ford Kuga i Peugeot 308 CC) na posljednjem EuroNCAP-ovu sigurnosnom testu ocijenjeni s pet zvjezdica, što je najveća ocjena.

Dakako, u tome se testu nije ocjenjivala sigurnost sjedala pri udaru u stražnji kraj vozila, a iz EuroNCAP-a su najavili da će i taj test sljedeće godine ući u njihovo redovno testiranje. Dosad je EuroNCAP ocjenjivao sigurnost automobila na temelju testova izravnog sudara, bočnog udara i naleta na stup te se posebno bodovao stupanj sigurnosti odraslih putnika, djece i pješaka.

Najveći broj testiranih vozila, njih 12, ocijenjen je kao osrednje. Za Renault Koleos, Lanciu Deltu, BMW X3, Renault Kangoo, Renault Megane, Hondu Accord, Škodu Superb, Hyundai i30, Ford Fiestu, Seat Ibizu, Mercedes M klasu i Daciu Sandero napomenuto je kako bi svakako sjedala trebalo poboljšati.

Kako je vidljivo iz ovih rezultata, cijena vozila ne jamči veću zaštitu od ozljede vratne kralježnice. Valja napomenuti da upravo zbog trzajne ozljede vratne kralježnice od svih ozljeda zadobivenih uslijed sudara Hrvati najčešće zahtijevaju odštete.


Renault Megane najsigurniji

Renault Megane osvojio je 37 od mogućih 37 bodova na ovogodišnjem cjelovitom EuroNCAP-ovu testu i time je proglašen ukupno najsigurnijim automobilom. Zanimljivo, u tom testu nisu uračunati rezultati testiranja sjedala pri udaru u stražnji dio vozila u kojem je Megane ocijenjen osrednje. Na popisu su ukupno najsigurnijih i pet najbolje ocijenjenih u sigurnosti od moguće ozljede vratne kralježnice (Volvo XC60, Alfa Romeo MiTo, VW Golf VI, Audi A4 i Opel Insignia), ali i Honda Accord i Ford Fiesta koji su, poput Meganea, ocijenjeni osrednje, te Peugeot 308CC koji je na novouvedenom testiranju dobio ocjenu nedovoljan.

Želite prijaviti greške?