Gotovo šokantno za autoindustriju zvuče rezultati novog testiranja
Europskog programa ocjenjivanja novih automobila (EuroNCAP). Prvi je
put EuroNCAP proveo testiranje sjedala automobila pri udaru u stražnji
kraj vozila, uslijed kojeg može nastati trzajna ozljeda vratne
kralježnice, što je jedna od najčešćih ozljeda pri prometnim nesrećama,
pogotovu u gradskoj vožnji.
Sjedala u čak 80 posto testiranih automobila ne zadovoljavaju i trebaju
poboljšanje. Od ukupno 25 testiranih vozila proizvedenih ove godine,
samo je njih pet ispunilo uvjete. Učinkovitu zaštitu vratne kralježnice
pružaju Volvo XC60, Alfa Romeo MiTo, VW Golf VI, Audi A4 i Opel
Insignia.
Najlošije je prošlo osam automobila čija su sjedala dobila nedovoljnu
ocjenu. Za Daithatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Citroen C5,
Ford Kuga, Daithatsu Terios, Peugeot 308 CC i Suzuki Splash naznačeno
je kako vozač ili putnici imaju znatno veći rizik dugoročne ozljede u
slučaju udara u stražnji dio automobila, čak i pri malim brzinama.
Zanimljivo je da su tri automobila među osam najlošije ocijenjenih
(Citroen C5, Ford Kuga i Peugeot 308 CC) na posljednjem EuroNCAP-ovu
sigurnosnom testu ocijenjeni s pet zvjezdica, što je najveća ocjena.
Dakako, u tome se testu nije ocjenjivala sigurnost sjedala pri udaru u
stražnji kraj vozila, a iz EuroNCAP-a su najavili da će i taj test
sljedeće godine ući u njihovo redovno testiranje. Dosad je EuroNCAP
ocjenjivao sigurnost automobila na temelju testova izravnog sudara,
bočnog udara i naleta na stup te se posebno bodovao stupanj sigurnosti
odraslih putnika, djece i pješaka.
Najveći broj testiranih vozila, njih 12, ocijenjen je kao osrednje. Za
Renault Koleos, Lanciu Deltu, BMW X3, Renault Kangoo, Renault Megane,
Hondu Accord, Škodu Superb, Hyundai i30, Ford Fiestu, Seat Ibizu,
Mercedes M klasu i Daciu Sandero napomenuto je kako bi svakako sjedala
trebalo poboljšati.
Kako je vidljivo iz ovih rezultata, cijena vozila ne jamči veću zaštitu
od ozljede vratne kralježnice. Valja napomenuti da upravo zbog trzajne
ozljede vratne kralježnice od svih ozljeda zadobivenih uslijed sudara
Hrvati najčešće zahtijevaju odštete.
Renault Megane najsigurniji
Renault Megane osvojio je 37 od mogućih 37 bodova na ovogodišnjem cjelovitom EuroNCAP-ovu testu i time je proglašen ukupno najsigurnijim automobilom. Zanimljivo, u tom testu nisu uračunati rezultati testiranja sjedala pri udaru u stražnji dio vozila u kojem je Megane ocijenjen osrednje. Na popisu su ukupno najsigurnijih i pet najbolje ocijenjenih u sigurnosti od moguće ozljede vratne kralježnice (Volvo XC60, Alfa Romeo MiTo, VW Golf VI, Audi A4 i Opel Insignia), ali i Honda Accord i Ford Fiesta koji su, poput Meganea, ocijenjeni osrednje, te Peugeot 308CC koji je na novouvedenom testiranju dobio ocjenu nedovoljan.