Posljednji rezultati istraživanja agencije Promocija plus pokazuju da je u
siječnju došlo do osjetnijeg pada registracija novih osobnih
automobila. Do početka veljače registrirana su 4163 vozila što je 3083
vozila ili 42,55 posto manje u odnosu na lanjski siječanj. Situacija je
to koja je još krajem protekle godine snašla neke europske zemlje.
Poredak prve tri marke prema broju registracija identičan je onome od
lani – Opel (511 registracija), Renault (451) i Volkswagen (391). Opelu
i Renaultu je ukupan udio na tržištu pao, a Volkswagenu se povećao.
Među prvih deset marki najveći je gubitnik Citroën, koji je s četvrte
pao na osmu poziciju. Istodobno, Suzuki je sa 224 registracije, samo
pet manje nego godinu ranije, sa 11. došao na šestu poziciju.
Od 38 marki koje su registrirane proteklog mjeseca samo su
četiri, Nissan, Dacia, Lancia i Smart, imale porast ukupnog broja u
odnosu na isti mjesec lani. Tako je Nissan sa 129 registracija napravio
povećanje od 16 vozila, a udio je skočio sa 1,56 na 3,1 posto. Dacia je,
pak, imala 116 registracija, 34 više u odnosu na lanjski siječanj, što
je dovelo do povećanja udjela sa 1,13 na 2,79 posto.
U "premium" segmentu u troboju tri njemačka proizvođača, Audi je sa 84
vozila ispred Mercedesa, kojih je registrirano 80 primjeraka, dok je
BMW-u pripala treća pozicija sa 74 registracije.
Još veći pad doživio je program novih lakih dostavnih vozila. U
siječnju je registrirano 425 novih dostavnih vozila ili 46,7 posto manje nego prošlogodišnjeg siječnja. Na
toj je ljestvici u prvom mjesecu bilo promjena u redoslijedu marki.
Oskudniji siječanj pripao je Citroënu sa 88 registriranih vozila i
20,7 posto tržišta. Slijede Fiat sa 60, Peugeot sa 54, Renault sa 53,
Volkswagen sa 43 te Opel sa 38 vozila. Ovih šest marki drži 79 posto
ukupnog tržišta novih lakih dostavnih vozila.
TRŽIŠTE Tijekom proteklog mjeseca kriza je postala i više nego očita