TRŽIŠTE Tijekom proteklog mjeseca kriza je postala i više nego očita

Pad na tržištu automobila veći od 42,55 posto

09.02.2009.
u 11:40

Posljednji rezultati istraživanja agencije Promocija plus pokazuju da je u siječnju došlo do osjetnijeg pada registracija novih osobnih automobila. Do početka veljače registrirana su 4163 vozila što je 3083 vozila ili 42,55 posto manje u odnosu na lanjski siječanj. Situacija je to koja je još krajem protekle godine snašla neke europske zemlje.

Poredak prve tri marke prema broju registracija identičan je onome od lani – Opel (511 registracija), Renault (451) i Volkswagen (391). Opelu i Renaultu je ukupan udio na tržištu pao, a Volkswagenu se povećao. Među prvih deset marki najveći je gubitnik Citroën, koji je s četvrte pao na osmu poziciju. Istodobno, Suzuki je sa 224 registracije, samo pet manje nego godinu ranije, sa 11. došao na šestu poziciju.

Od 38 marki koje su registrirane proteklog mjeseca samo su četiri, Nissan, Dacia, Lancia i Smart, imale porast ukupnog broja u odnosu na isti mjesec lani. Tako je Nissan sa 129 registracija napravio povećanje od 16 vozila, a udio je skočio sa 1,56 na 3,1 posto. Dacia je, pak, imala 116 registracija, 34 više u odnosu na lanjski siječanj, što je dovelo do povećanja udjela sa 1,13 na 2,79 posto.

U "premium" segmentu u troboju tri njemačka proizvođača, Audi je sa 84 vozila ispred Mercedesa, kojih je registrirano 80 primjeraka, dok je BMW-u pripala treća pozicija sa 74 registracije.

Još veći pad doživio je program novih lakih dostavnih vozila. U siječnju je registrirano 425 novih dostavnih vozila ili 46,7 posto manje nego prošlogodišnjeg siječnja. Na toj je ljestvici u prvom mjesecu bilo promjena u redoslijedu marki.

Oskudniji siječanj pripao je Citroënu sa 88 registriranih vozila i 20,7 posto tržišta. Slijede Fiat sa 60, Peugeot sa 54, Renault sa 53, Volkswagen sa 43 te Opel sa 38 vozila. Ovih šest marki drži 79 posto ukupnog tržišta novih lakih dostavnih vozila.

Želite prijaviti greške?